Gå til innhold

Holmendammen eller lignende - noe aktivitet på Østlandet?


devi

Anbefalte innlegg

Hoi. 

Jeg lurer på om det er noen steder folk bedriver kastetrening om dagen? Eller er alle ute og fisker?  Har klart å rykke tilbake til start når det gjelder teknikken, blir så forbannet når jeg er ute på fisketur, og har hatt et budsjett på fortommer som helt sikkert kunne finansiert en liten krig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kjenner noen flinke kastere som kan sette av en time eller to til å se på feilene dine? 

Du kan antagelig få god hjelp her også hvis du klarer å beskrive feilene dine godt.

..kan det være at du blir litt stresset av vakende fisk? Ta en kasteøkt eller to langt fra fisk, i rolige omgivelser, uten fokus på lengde og prøv og kjenn etter hvordan du bruker armen og kroppen når det går bra og dårlig, da forstår du plutselig hvordan du må justere deg når du står ute i felten

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd det er summen av mange småfeil, det som skjer er att flua hekter seg opp i fortommen. 

Mistenker skjev stangbane med ett og annet slapt håndledd, mulig jeg rykker i gang litt også. Har sett en del på Steffans videoer, mye gode tips, spesielt den med griseromper. Men, det er ikke så lett å vite nøyaktig hvor skoen trykker som værst. 

Vakende fisk lar jeg ikke stresse meg, dem er som regel ikke så store de jeg klarer å lete opp. 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det sklir ut for min del, så pleier jeg å måtte gjøre et par ting så letter det problemene mine veldig : slipp opp grepet rundt korken, prøv ut hvor lite kraft man trenger for å kaste, og ikke tenk på alt som er mulig å gjøre feil. 

Prøv å unngå å kaste langt, det går av seg selv når du har fått teknikken på riktigere spor.

  • Lik 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg lenge hatt en intensjon om å filme meg selv - uten å egentlig ha fått ut fingeren. Om du har en tripod eller en venn som kan hjelpe, burde det i alle fall være nok til å se nøyaktig hvordan banen til stangtuppen din ser ut. Da vil det være mye lettere å vite hva medisinen er også! (Jeg hadde en lei tendens til å kaste slik at fortommen snurret seg rundt hodet mitt akkurat i den siste framslengen. Fordelen er at jeg fikk testet Håvard Stubøs 'napp-kroken-ut-med-en-fiskesnøresump-triks' på meg selv. Det fungerer. Men det fungerte selvsagt mye bedre å få endret stangbanen...)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, devi skrev:

Nå har jeg et skikkelig teit spørsmål: Hvordan rette opp banen til stangtuppen? Altså har dere noen triks for å unngå sideveis vandring? 

Ikke noe teit spørsmål i det hele tatt synes jeg. Rotasjon er ganske normalt i bevegelsesmønsteret vårt. Trekk en snor mellom to trær og lag deg et "armbånd" av tau med en karabinkrok på. Denne hekter du i tauet du har bundet fast, og så er det om å gjøre å kaste så du berører tauet mellom trærne minst mulig. På slutten av bakslengen så er det lurt å vri tommelen utover, det motvirker rotasjon i slutten av bakkastet.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...