Gå til innhold

Snelle med utskiftbar spole?


Knut Adolfsen

Anbefalte innlegg

Hei. 

De fleste snellene kommer vel med ekstra spoler, men svært få butikker som markedsfører disse, eller har de i sortimentet sitt... Men om du kontakter butikken så kan det meste skaffes fra leverandøren deres! Jeg har bestilt ekstra spoler (1-2) på både Hardy- og Sage-snellene mine, til tross for at disse spolene ikke fantes i sortimentet. De fleste er rimelig smidige når det kommer til dette :) Men når det gjelder sneller som egner seg bedre til saltvann, så får evt saltvannsfiskere komme med forslag til deg. Jeg er dessverre aldri i sjøen og fisker...

Kanskje du finner noen tips her også til hva du bør se etter i ei snelle til bruk i saltvann:

https://www.yellowstoneangler.com/gear-review/2014-8weight-reel-shootout-nautilusnv-einarsson-galvan-tiboreverglades-hatch-ross-orvis-tfo375-tfobvk-hardy-danielsson-islander-abel-cheeky-loop-bauer-sage-lamsonreels

 

Endret av Jan Ingvar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Hardy sin kassettvariant. Tror den heter CLS, og er veldig fornøyd med denne. Pålitelig snelle som er bra på alle måter. Eneste ankepunktet jeg har er at jeg kunne ønsket meg hakket bedre kapasitet, men sånn er det med de fleste kassettsneller. Greys har også en som jeg har vurdert. Valget mitt falt på hardy sin, og det angrer jeg ikke på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig som du sier. Jeg har cls, og asr er den nyere modellen. Cls e en veldig god snelle, og spolene ligger vel på 80-100 for ekstra. Kan trygt anbefale den, min har tålt flere år med hard bruk, og litt smøring og skylling en sjelden gang.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...