Gå til innhold

Ny Scott-serie G Series


Knut R. Skåre

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
På 11.7.2017 den 21.36, Knut R. Skåre skrev:

Ny serie fra Scott. G Serie som erstatter G2. 

https://www.scottflyrod.com/g-series

Basert på omtalen, virker det som den er ørlite raskere enn G2en, men med et mye styggere snellefeste...

Nå har jeg også sett den i virkeligheten. Stikkordet er vel ennå lettere, men også langt mer presis. Så får det heller være at nedsiden for enkelte er at det ikke lengre er treinnlegg i snellefestet, men et komposittmateriale som ikke sveller pga fuktighet. Mer informasjon i videosnutten vedlagte lenke

https://flylife.com.au/flylife-tv/scott-g-series-iftd-2017

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
1 time siden, Olof Lilja skrev:

Noe som har fått testet dem?

Har dere noen formening om forkjellen mellom 8,8" å 9" stengene i klasse #4? Må si jeg er litt nyskjerrig men ikke billig gitt.

 

 

 

Jeg prøvekastet 9 fots 5'eren på harrtreffet vi hadde i midten av oktober. På forhånd var jeg skeptisk av to årsaker; prisen og at jeg synes Scott har lansert en del stenger de siste årene som ikke jeg har likt. MEN; jeg kan nok med hånden på hjertet si at denne stangen var den beste 9 fots 5'eren jeg noen gang har kastet med - med god margin faktisk!

Det er synd denne stangen ikke koster et par tusenlapper mindre. Da tror jeg den hadde gjort rent bord neste sesong. Med en prislapp på 8 000,- og det faktum at man i dag får kjøpt meget gode stenger til halve prisen, vil det overraske meg om salgsvolumet vil stå i forhold til stangens kvaliteter.  Å fått sett hvordan regnestykket mht priselastitet ser ut her, hadde vært uvanlig interessant.

(jeg har ikke testet stanga med vannkast - og om jeg hadde, så burde jeg ikke uttalt meg, så dårlig som jeg er til å vannkaste ;-))

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må få prøvd dem skjønner jeg. Var prisen litt lavere ville det vart mye mere spiselig. Begynte fluefiske med litt bløte stenger. Men bruker mange litt raske stenger å synes det er meget morsomt at kaste med nå for tiden. Mye artigere at få fisk på myke stenger så kunde tenkt meg at teste nye GS av den grunn. Må bli klasse 4 eller 5 å må vare topp på vannkast og så videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...