Gå til innhold

Biot Wing Mygg


Robban

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har lagt en flue i Fluedatabasen

Om fluen / fisketips:
Bare nok en cdc mygg i different wrapping. Brukte litt større varianter av denne i Irland sammen med "Stokkefjerten" for mange år siden, da i stor str, og ofte med forlenget kropp. De har fungert her hjemme også der det klekker "fjærmyggbamser" Her er en variant i en litt mindre versjon. Vingene av Biot synes jeg gir en perfekt silhuett av vinger. Den blir ikke like "udefinert" som den ofte kan bli med Drywing og andre tilsvarende materialer (Poly). Jeg bruker som oftest fargen Dark Grey på slike mygger , men i elv synes jeg sort har fungert bedre. Ikke spør hvorfor he he he he. Ikke noe hokus pokus dette. Jeg fester inn de hvite Turkey Biotene i den tynneste enden, og klipper de rett bak krokbøyen på akkurat denne varianten med kort krok. Den fanget noen røyer på Island, fungerer i skogsvann og i elv.

//www.fluefiskesiden.no/fluedatabasen/535

Hilsen
Robban
(laget automatisk av Fluedatabasen)

  • Lik 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott flue og biot gir en meget fin silhuett. Ei lita svart ei er langt oppe på lista over må ha.
Grunnen til at den sorte funker så bra i elv er klar. Der er det "forsknott" eller "slemmemygg" som er kølsvarte og fisken beiter mye på disse enkeltvis eller i klaser. I stille vann synes også jeg at den som er mer grå funker bedre, det blir litt mindre voldsomt.

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...