• Kunngjøringer

• Eirik Rusten

FFS høstreff 2017   13. juli 2017

FFS arrangerer høsttreff i Trysilelven 13 - 15 oktober. For 500 kroner får man overnatting 2 netter, frokost 2 dager, middag lørdag og foredrag fredag. Dette blir årets happening, alle medlemmer er velkommen! Følg tråden for oppdatert informasjon og annet viktig:  
rolvseehuus

Femundsmarka - Røa-vassdraget i August

Hei,

Første uka i August skal jeg på en ukestur i Femundsmarka med en liten gjeng. Med på tur er to barn, blant annet vår eldstemann på seks år - dette blir første tur med flere netter i telt for han - så aksjonsradiusen vår er ganske begrenset på grunn av det. Planen er å ta båt til Røa, og gå inn til Røvollen og overnatte der (i nærheten) første natt. Deretter er planen å gå til ???, og ha en lavo som basecamp i to netter før turen går samme rute (og med samme tidsbruk) tilbake.

Ingen av oss har vært i området tidligere, så det hadde vært spennende å høre litt om andres erfaringer fra området. Hvilke områder generelt burde vi vurdere å komme oss avgårde til, er det noen vann/tjenn vi burde satse på å komme innom? Det aller viktigste er at alle kan  fisk (guttungen fisker med mark), og aller helst ørret. Det er ikke nødvendig å 'perse' på tørt, men fint om det ikke er bare hundregrammere å finne. :) For ikke å snakke om fluevalg og innsektsliv i dette området i det aktuelle tidsrommet - her flyr jeg blindt, og alle flueboksene jeg da må ta med kommer til å gjøre det trangt i sekken...

Alt av erfaringer og tips mottas med takk!

-r-

ps: Et søk på ordet 'femundsmarka', 'røa' og 'mugga' ga 0 - null, zero, nil - treff. Har ingen snakket om fiske i femundsmarka i forumet? :)

pps: En kar jeg snakket med som hadde fisket mye der, avslørte at jeg måtte ha fluer med 'noe gult'. Så heeeeelt i blinde er det jo ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner ikke området men har fisket litt i nærheten på Feragselven, mest på harr. Svart liten klinkhammer, pheasant tail nymph, olive larva, black zulu. De har fungert. Tipper insektfauna er lignende.

rolvseehuus liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør nok bunkre opp med plenty vårfluer i div størrelser. Gjerne noen pupper synkende og typ superpuppan.
Hva med bibio? Kan fort komme litt.
Litt diverse døgnfluer ville jeg også hatt, det er vel tiden for litt småsaker der vil jeg tro. Krok 16-18 oliven og mørke gråsvarte.

Det er mange år siden jeg var i femundsmarka, nesten 20 år faktisk. Grislehåen, buddhåen, krokåthåen i grøtåa, røvolltjenna. Selv om det sikkert er hardt fisket i Røa så finnes det nok en og annen sværing ved røvollen også. Det er nok tia for å fiske der når unga har lagt seg ;-) I langeggtjønnan så var det ihvertfall masse ørret før, les overbefolket. Kan være en grei plass for guttungen. Men det er da helt supert å fiske med mark i røa også.

rolvseehuus liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På ‎13‎.‎07‎.‎2017 den 19.11, rolvseehuus skrev:

ps: Et søk på ordet 'femundsmarka', 'røa' og 'mugga' ga 0 - null, zero, nil - treff. Har ingen snakket om fiske i femundsmarka i forumet? :)

Søk etter "Femunden" - det bør gi deg greit med treff :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

85 treff...

Husk å "stå på fremsiden" av forumet når du søker, og ikke inne i en tråd... B)

Lykke til med søk og turfffish

Edit: søkefunksjonen her i ffs er litt keitete på den måten der ser du...

Endret av Jan Ingvar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
18 timer siden, Jan Ingvar skrev:

Edit: søkefunksjonen her i ffs er litt keitete på den måten der ser du...

Neida, til venstre for søkefeltet velger du hva du skal søke i....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er kanhende litt off topic å debugge Rolvs søkeskills på fluefiskesiden, men det er jo noe pussig: Logget inn med Chrome og søker i all content som beskrevet av Eirik over, ett treff - Jan Ingvars post over. Utlogget, søker i all content, 85 treff... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
30 minutter siden, rolvseehuus skrev:

Det er kanhende litt off topic å debugge Rolvs søkeskills på fluefiskesiden, men det er jo noe pussig: Logget inn med Chrome og søker i all content som beskrevet av Eirik over, ett treff - Jan Ingvars post over. Utlogget, søker i all content, 85 treff...

Ja, litt snodig. La oss håpe en eller annen sosemikkel av en admin tar tak i dette :)

Edit: jeg får 85 uansett hvordan jeg søker. Skriver du det likt hver gang? Jeg sjekker videre med testbruker og slikt...

rolvseehuus liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 hours ago, Eirik Rusten said:

Ja, litt snodig. La oss håpe en eller annen sosemikkel av en admin tar tak i dette :)

Edit: jeg får 85 uansett hvordan jeg søker. Skriver du det likt hver gang? Jeg sjekker videre med testbruker og slikt...

PM sendt - greit å ta dette videre offline.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider