• Kunngjøringer

• Eirik Rusten

FFS høstreff 2017   13. juli 2017

FFS arrangerer høsttreff i Trysilelven 13 - 15 oktober. For 500 kroner får man overnatting 2 netter, frokost 2 dager, middag lørdag og foredrag fredag. Dette blir årets happening, alle medlemmer er velkommen! Følg tråden for oppdatert informasjon og annet viktig:  
fender77

C&F whip finisher

Ser denne kommer i to størrelser - vanlig og midge. Er det noen som har en av dem og kan kommentere størrelsen på dem? Hvordan er f. Eks den vanlig ift matarelli sin lille, evt petitjean sin finisher? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ingen erfaring med C&F men kjøpte Petitjean sin her om dagen, testet den for første gang i går. Meget fornøyd, god presisjon, lett og bruke - tommel opp fra meg.

fender77 liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, har selv Petitjean sin som jeg opplever som veldig, veldig god. Den eneste tingen jeg ikke er fornøyd med, er at den har en for grov overflate. Det hender litt for ofte at jeg ryker trico ol tråd i det jeg strammer rolig til og drar ut verktøyet fra knuta. Dette skjer aldri med min blankpolerte matarelli-kopi, men jeg synes den ligger litt for dårlig i hånda mi. Men jeg elsker størrelsen på begge verktøyene. Derfor lurte jeg på hvordan størrelsene faktisk var på det fra C&F! 

Endret av fender77

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skaffet meg én, så da vet jeg svaret. I tilfelle noen annen skulle lure på dette en gang i den fjerne fremtid, så limer jeg inn et bilde av 2+1 finishers, så man får en idé om størrelsen. Merk at dette er den vanlige finishern og IKKE midgversjonen!

Jarle TL liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider