Gå til innhold

FFS's harrtur 13-15. oktober 2017


Anbefalte innlegg

1 time siden, vlk skrev:

Hei. Jeg bor i trysil og har påsatt vinterdekk. Angående fiske kan man følge litt med her: http://www.fluefiske-trysil.com/en/news-2017.htm Har ikke fiska på en stund med ser det vaker jevnt og trutt midt på dagen.

Du kan jo ta deg en tur på campingen på fredag og/eller lørdagskvelden da.

Jeg får hive på vinterdekk i dag da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for knall Harr-tur til Trysil!

Kort oppsummert: Supert opplegg på campingen, med greie hytter og dedikert fellesområde/peisestue. Spennende foredrag om nymfing med indikator på fredagskvelden av @Pål Hedenstad.

En fantastisk dag ute på lørdag med sol fra skyfri himmel - en skikkelig fin dag å gå ute å sveipe fluer på, selv om kanskje høy vannstand og lite innsekter gjorde at de største harr-fangstene uteble. Jeg for min del kan tydeligvis ikke forskjellen mellom harr og ørret ettersom jeg persa på sistnevnte. Bifangst, eller hva det kalles.

Jeg er klart med neste gang :)

Trysil1KgTrout.jpg

Endret av rolvseehuus
typo
  • Lik 9
  • Forvirret 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver inn et lite memorandum om hva det ble enighet om for 2018

¤ Arrangere to uker tidligere

¤ Campingplass innehaveren fortalte at det ikke var mye utleie der i høstferien, som om vi velger to helger tidligere neste år, så behøver vi ikke forhåndsbestille lang tid i forveien selv om vi kolliderer med høstferien. Da kan man ha påmelding med en avgift som dekker 2xfrokost og 1 middag, og overlate til hver enkelt å booke hytte selv - eller med andre. Således bestemmer man om man vil ha egen hytte eller dele med en, to eller tre andre.

¤ Ettersom man kan overraskes av både feil vannstand, vind og annen elendighet bør man ha aktiviteter man kan starte dersom fisket er dårlig. I peisestua kan man vise film, holde foredrag og binde fluer. Utendørs er det svært god plass for fluekasting.

¤ Man setter en grense på 20 deltakere - det er vel max av hva peisestua tåler før det blir litt trangt / høyt lydnivå

¤ Kurs i vannkast + at noen har med noen liner for salg (utlån fra en butikk) slik at de som evt har liner som er uegnet kan skaffe seg riktig line der og da.

-om noe er uteglemt; post gjerne i denne tråden.

 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frister til gjentakelse dette ja, takk for hyggelig samvær. 

Rune viste hvordan man binne ei glumaur, ei flott flue som minnet meg på at jeg er ganske utdatert på binde siden. 

Vi hadde jo flaks med knallvær lørdag , så det var gode muligheter til å prøve indikator selv for en ihuga tørrflue fisker. Pål klarte faktisk å få meg til teste dette igjen etter et fint foredrag om indikatorfiske. 

Søndag før avreise ble det litt kasting på gresset med et par tre stenger. Takk til Vidar for oppfrisking av vinkelkast. 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.10.2017 den 16.53, Rolv Seehuus skrev:

Takk for knall Harr-tur til Trysil!

Kort oppsummert: Supert opplegg på campingen, med greie hytter og dedikert fellesområde/peisestue. Spennende foredrag om nymfing med indikator på fredagskvelden av @Pål Hedenstad.

En fantastisk dag ute på lørdag med sol fra skyfri himmel - en skikkelig fin dag å gå ute å sveipe fluer på, selv om kanskje høy vannstand og lite innsekter gjorde at de største harr-fangstene uteble. Jeg for min del kan tydeligvis ikke forskjellen mellom harr og ørret ettersom jeg persa på sistnevnte. Bifangst, eller hva det kalles.

Jeg er klart med neste gang :)

Trysil1KgTrout.jpg

HARR du missa på art ?

Likevel Gratulerer med fin prikkete harr. Hørte noen gledes hyl når prikken var sikret. Herlig.

Endret av Tørrflua
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for en knall helg i Trysil! Selv med tung forkjølelse så koste jeg meg skikkelig! Makan til fin gjeng! Takk for mange positive samtaler/diskusjoner og gratulerer til Rolv med ny flott ørretrekord! Vakker ørret :-)

Endret av Jarle TL
  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Vidar Langerud skrev:

Det har du helt rett i Truls, dette var en fin gjeng å være på tur med. Koste meg hele helgen, selv om det var en harr-tur. emoji3.png

Sent fra min F8131 via Tapatalk
 

Vel, vel. Var jo en dropp i programmet at vi ikke fikk åpna boksen med surströmming. Litt usikker på om den holder et år til. Den buler både i topp og bunn. Den var mye flatere når jeg kjøpte den.  Lurer egentlig på hvor smart det er å ha den stående på fluebinder-rommet.....

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...