Gå til innhold

FFS's harrtur 13-15. oktober 2017


Anbefalte innlegg

For å minimere risken for å få harr, kommer jeg til å jobbe et par timer overtid på fredag.

Sent fra min F8131 via Tapatalk



Om du er såpass imot harr så anbefaler jeg deg å finne et annet sted å fiske. Mvh vegar


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tørrflua skrev:

Hmmm, skummelt. Kanskje jeg må ta med laksestanga da det er risk for elg i bakslengen.

Skal ikke tulle med laksestang og Trysil. Var jo lakseførende før de bygde demningen v Høljes (tror jeg det heter). Og det er vel forsøkt å plante ut noen lakserogn igjen for et par tre år siden (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har kommet litt ønsker om bindedemo og det ordner vi.
Innkomne forslag med navn ved siden av kjører vi også har vi litt evt. som vi kan ta hvis det blir tid.

-Skogsmaur med UV-bakkropp – Rune AS.

-Spent spinner døgnflue (teknikker og materialer som er best i vingen (oppbundet hackle? Organza? CDC? Polygarn?)) Pål H?

-Mini/midi zonker – Rune AS.

- The Skrukka Killer – Eirik R.

- 212 Klekkeren – Pål H.

- En buzzer / Myggpuppe som er god i norske markavann.  Rune AS.

Evt:
-Døgnfluenymfe som er bundet med gjeller av struts/marabou (slik som du ar laget bindebeskrivelse av Lepto og Aurivilli i Fluedatabasen). Rune/Pål.
-Din favoritt vårflueklekker (Super Emerging Caddis) Rune.

  • Lik 2
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎13‎.‎07‎.‎2017 den 20.06, Pål Hedenstad skrev:

Den tidligere annonserte FFS turen er nå spikret. Det blir harrfiske i Trysilelven 13. - 15. oktober. 

Vi innkvarteres på Sæteråsen hytter og arrangementet koster 500,- + fiskekort.

For 500,- får du overnatting i hytte begge nettene, frokost begge dagene, middag lørdag kveld, foredrag fredag kveld og tilgang på felles peisestue under hele oppholdet. Vi har hyttene frem til søndag kveld, så man slipper å stresse med utsjekkingen. 

Det blir opp til den enkelte om man ønsker å fiske i sona til Snorre eller på den ordinære sona i Trysilelven.

Det er et fremskutt systembolag rett over grensen. Ønsker man å handle alkohol her må det forhåndsbestilles noen dager i forkant. Utover det har de tobakk og de vanlige svenske kjøttvarene.

Påmelding skjer via betaling her på siden. Det kommer en betalingsløsning for arrangementet ganske snart.

Ref info om hva man skal ha med seg osv. Mye står over her, husk i tillegg følgende:

Sovepose og laken. Går nok også an å leie dyne og pute av herskapet om man ikke holder ut i soveposen.

Hyttene er vel utstyrt med litt utstyr for å lage mat. Utover det så er det vel også et felleskjøkken i hovedbygningen.

Husk å ta med mat for fredag og lunsj lørdag og søndag. Evt middag søndag.

Skal man binde fluer bør man ha med skjøteledning og lampe.

Det er vel stort sett det man behøver av opplysninger? Spør om det er noe dere lurer på.

Eventuelle etternølere bør melde seg på i løpet av kvelden (les; betale). Jeg sier ifra hvor mange vi er i morgen, slik at de lager riktig mengde middag på lørdag.

Fordeling på hyttene fixes ved ankomst. Rusten har et skjema hvor du oppgir snorkestyrken på en skala fra 1-7.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutes ago, Eirik Rusten said:

Men i hule, må vi tenkte på det og? Er spådd oppi 10 grader, så det må vel gå helt fint med summardekk.

Jeg har det på lista over ting å tenke på. At det er meldt ti i Trysil er vel ingen garanti for sommerføre mellom Trysil og Elverum på søndags ettermiddag. Yr har vært mye på tur i sommer. Telta i Trysil siste i August - da hadde teltet rima på morgenen. Det hele framstår for meg som bekymringsverdig.

Og om noen legger om fordi jeg skriver dette, får jeg sikker kjeft etter ei helg med sydentemp og silkeføre. Føler jeg har lagt egget nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/5/2017 at 10:56 PM, Pål Hedenstad said:

Skal ikke tulle med laksestang og Trysil. Var jo lakseførende før de bygde demningen v Høljes (tror jeg det heter). Og det er vel forsøkt å plante ut noen lakserogn igjen for et par tre år siden (?)

Er vel full gass nå: http://www.trysil.kommune.no/tema/kultur-og-fritid/friluftsliv/Sider/Två-lænder-en-elv.aspx Ble vel gjort nye forsøk i år. Noen tok seieren på forskudd for noen år siden: https://www.ostlendingen.no/nyheter/trysil-engerdal/nyheter/laksen-er-tilbake-i-trysilelva/s/2-2.2757-1.8108225

Spennende prosjekt. Får ta med en sjuer sånn i tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er godt over middels gira på å teste en Guidlines RSi #6. (Jeg "trenger" en ny sekser til en tur jeg skal på til neste sommer - Guideline RSi ser på papiret veldig lovende ut.... ) Om noen tilfeldigvis har en slik å ta med så jeg kan teste blir det fest. Evig takksemd osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...