Gå til innhold

Erfaringer med Gudelines nye evolvesnører


Trond Ingebrigtsen

Anbefalte innlegg

I følge Guidelines nettsider står evolve for oppgradering og forbedring av fluesnøresortimentet.

Hvordan er erfaringene til de som har tatt denne nyvinningen i bruk?  Er de bedre en de gamle utgavene?  Registrerer at i bruktmarkedet er det flere som ønsker å kjøpe snører av den gamle utgaven, dvs før evolve kom på markedet.

Jeg kjøpte et Presentation Evolve nå i sommer og har fisket noe med det, og lurer på om mine erfaringer samsvarer med andres erfaringer med disse snørene, eller jeg har fått et snøre som ikke er helt slik det skulle ha vært....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her et Presentation Evolve, ekstremt mye minne i det. Prøvd å strekke, legge i varmt vann og minne forsvinner, men så fort det har vært på snella så er minnet tilbake. Opplever ikke dette med den forrige typen. Kompisen min opplever det samme. Har sendt mail til GL om dette men ikke fått noen tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som mitt mao..  I tillegg synker skytelina og blir hengende i minnekveilene under vann, slik at når du skyter klumpen så må skytesnøret dras opp igjennom vannet.  Coatingen virker hardere og glattere en på det gamle, men veier ikke opp for øvrige ulemper synes jeg.  Men skal visstnok være fordelaktig i varmt vær, men om denne egenskapen er spesielt ønskelig i Norge skal jeg ikke mene noe om.  Har ingen fordeler ved 5 grader iallfall. 

Må innrømme at jeg er litt skuffet over dette snøret, men kan hende jeg er bortskjemt med Rio Gold hvor snøreminnet er som et velbrukt smykkekjede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Veldig mye minne i mitt Presentation Evolve #5. Det hjelper litt om jeg gnukker og gnir og strekker og bøyer på arbeidslina før og under fiske, men ikke mye. Veldig frustrerende på stillevann, hvor jeg kaster det jeg er kar om ut og snøret trekker flua tre-fire meter inn. Fortommen blir i alle fall HELT RETT etterpå, fordi snøret retter den ut! 

Jeg har og et Fario #4, som jeg kjøpte i vår - det liker jeg veldig godt og det har ikke samme problem. Kanhende det ikke har samme coating som Evolve-snørene enda. Har også forrige versjon Experience i #4 og Highwater i #5 og #6. Kongesnører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har, og bruker fortsatt den gamle utgaven av Presentation-snørene, og er veldig fornøyd med de.  Men det jeg hadde i #5 ble i et svakt øyeblikk gitt bort, og Evolve-snøret ble kjøpt som erstatning for det. 

Og som jeg og flere andre har erfart; Oppgraderingene og forberdringene består i løkke i front, merking av type og vekt på selve snøret, fargemarkering mellom klumpen og skytelina.  Hadde de øvrige egenskapene vært som før hadde disse "forberdringene" vært ok, men ikke på bekostning av de egenskapene som betyr noe under bruk og fisking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme problem her... Evolve-snøret ligger faenmeg som et trekkspill bortover vannet - og det er JÆVLI IRRITERENDE!!!!:angry:p-off

Ved flere anledninger har jeg hatt fisk som har "bomma" på flua idet den lander, fordi snøret da umiddelbart starter å trekke seg sammen og drar flua med seg...

Jeg kommer nok til å kassere dette til neste sesong, og kjøper heller et annet (dessverre ikke GL)

Men helt enig med Trond over her: fargeforskjell der klumpen slutter er veldig praktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Dere som har Presentation Evolve liner som ikke står til forventningene som nevnt over sende disse i retur til oss i Guideline.
Dette er noe vi ønsker å ta med fabrikken og dere vil få godtgjørelse i form av ny line. Dere kan også få bytte line til annen type hvis ønskelig i samme prissegment. Trenger dere veiledning i valg av annen line så send meg gjerne PM.

Linene kan sendes som brev til (trenger kun linen, ikke forpakning/spole):

Guideline AS
Trondheimsveien 36
2013 Skjetten

Legg ved info om navn, adresse og ønsket line i retur. Skriv også når og hvor linen er kjøpt. Tatt antallet tilbakemeldinger i betraktning så er det ikke snakk om så mange liner som evt kan ha en produksjonfeil. Vi ønsker å finne ut av dette og det er viktig for oss å få liner i retur slik at vi kan dokumentere dette ovenfor vår produsent. Som forøvrig lager de andre snørene nevnt over.

Mvh
Rune A. Stokkebekk
Innkjøper Guideline

  • Lik 3
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Erstatningssnøre - Fario #5 - mottat og testet. Legendarisk service!

Det er selvsagt litt minne i Fario-snøret også, men det er betydelig mindre enn hva jeg opplevde i Presentation.

Fario er forresten et kongesnøre. Min allround-favoritt i #4, og nå også i #5...

 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...