Gå til innhold

GPS til fisketurer? Anbefalinger?


devi

Anbefalte innlegg

Hoi, jeg er av en relativt rettningsvill person, det er en del vann jeg har så lyst til å utforske, som ligger litt utenfor allfarvei. De fleste benytter seg nok av kart og kompass, det har jeg prøvd før, uten noe særlig hell. :rolleyes: 

Noen som har tips til en enkel GPS som inneholder navn på vann, viser topografien sånn noenlunde. Trenger ikke masse fancy duppeditter som pulsmåler, trykk og alt mulig annet rart. Kun ute etter en GPS som viser hvor jeg har startet ferden, slik at jeg kommer meg tilbake før det blir svarte natta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker GeoViewer-appen på mobil. Kart for hvert fylke kan lastes ned fra Kartverkets sider. Appen trenger ikke nettdekning for å virke.

Veiledning finnes på på:
http://www.kartverket.no/Kart/Hele-Norge-rett-i-lomma/

Jeg tar for sikkerhets skyld med kompass og utskrift av kart for området jeg skal til i tillegg til ekstra batteripakke til mobilen. GPS-en på mobilen ser ut til å trekke mye strøm. Er det dårlig dekning ser det også ut som det går mye strøm.

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men kjekt å vite: Telefonen bruker mer strøm i områder med dårlig dekning, fordi den aktivt leter etter oppkobling. Ved å bruke flightmode, og skru av dette når jeg tenker jeg skal finne en strek for å sende en melding hjem om at jeg lever, får jeg ganske bra batterilevetid i marka. :) 

 

 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...