Gå til innhold

Arctic Silver Micro-Diameter Intermediate SH


Tommy Grøtte

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...

Så sant og den egner seg neppe som klessnor heller.

Men når det er sagt så har den noen fordeler. Om disse hyggelige egenskapene legitimerer en slik investering, tja kanskje eller kanskje ikke. Jeg har som sagt flytesnøret og fortrinnet som jeg liker er lav luftmotstand og liten friksjon gjennom ringene. Obs det er igrunn bare skytelina som er tynn og det er ganske mykt

Så kommer en ulempe, for meg i alle fall, med litt lyng, stein og innslag av kalder hender på fjellet så skjer spennende ting. Plutselig har du ei løkke på skytesnøret som farer gjennom ringene som en camel gjennom et nåløye. Snørekurv kommer som stikkord inn fra sidelinja og tar av for noen av tilfellene. Men det skal jammen dette snøret ha, uten snørekurv så er det kongen av knuter gjennom ringer; - konkurranse med deg selv om hvor mange ringer klarer du å klemme knuta gjennom? Og tanken etterpå - ville jeg truffet målet uten knute? Svar - du hadde kommet nærmere!

Overse gjerne harselaset for snøret er bra det, men bruk snørekruv dersom du regner med å måtte kaste over 20 jevnlig i fiskeøkta. Og coatingen holder seg glatt lenge, glemte visst å nevne det. (Og da får klemt knutene gjennom ringene hele dagen uten å måtte tenke på å smøre eller rense)

 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...