Gå til innhold

UK havabborfluer


Terje Bendiksby

Anbefalte innlegg

Grunnet yngstedatters studier er vi i Portsmouth. Funnet fiskeplassene, men tidevannet på  flere meter og mye bløt bunn blir en utfordring, men prøver meg i morgen. Kjøpt inn en endel lokale havabborfluer. Det ser ut som rekemønster eller tobisvarianter er det som gjelder. Nesten like spennende blir det å prøve fluene på hjemlige trakter. 

seabass.JPG

Endret av Terje Bendiksby
  • Lik 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper noen av disse fluene blir brutalt overfalt og forsøkt drept av havabbor der borte! 

Ingen tvil om at de vil funke her hjemme også. Ser det er materialer langt bak krokspissen, det kan forårsake en del bomhugg, spesielt fra sjøørreten. Så den kan hende du må sette skikkelig fart på de, det pleier å hjelpe. Da får du gjerne noen skikkelige hugg ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det vil bli mye lugging med sjøørreten på disse. I kveld skal de prøves. Ser at vaderne kunne jeg lagt igjen hjemme. Med en tidevannsforskjell på fem meter med kraftige undervannstrømmer begrenser det  seg, Så det blir å prøve seg på de to stille timen på høyvann. Skulle nok tatt med meg den korte tohånds med kort klump istedet for enhånds . Her har jeg mye å lære, selvom jeg har funnet de riktige plassene.

Endret av Terje Bendiksby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...