Gå til innhold

Tåke og klekkinger


Truls

Anbefalte innlegg

Det er meldt tåke hele morgendagen, og da lurer jeg på om man kan forvente noe aktivitet?

Tenker mest på om det er mygg som er å forvente..? Har kun vært uten noen få ganger i tåka, og aldri så sent i sesongen. Er det noe vits å ta turen ut, det er siste mulighet i området der.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ikke lovende ut, men allikevel frister det å dra for det er siste helgen før fredning i dette området og en siste tur hadde gjort seg. Men siden forholdene er meldt som det er så får vi se om det blir skogen eller om det blir en liten tur på kysten i stedet.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever det samme som dere, når tåka kommer så dør klekkingene/vakene ut. Spesielt i sommer når jeg kun hadde mulighet til å fiske på kveldstid, og når tåka kom i 11 draget var det slutt på leken. 

Men, pakk med deg litt ekstra luksus i sekken og kom deg ut. Vinteren er lang! 

Streamer / nymfer er jo alltids en mulighet. 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står mellom skogen, eller kysten. Litt synd om sidste mulighet i skogen går pga dårlige forhold.

Men... Fiske med flue er hele året. Tipper det muligens blir en pause i januar februar, da det gjerne er ned mot 0 grader i vannet. Holder det seg varmere så er det 52 uker med fluefiske.

Med de erfaringene som deles her, så ser det nesten ut som sjøen ligger an til å trekke det lengste strået. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat samme erfaring som over. Med tåka dør insektslivet ut. Dette har jeg opplevd mange ganger, med unntak av en gang i elv. Kom over en meget lokal myggklekking i tåka et stille parti i elva med mye vegetasjon for noen år siden. Vi hadde leita i timesvis etter vakende fisk, og fikk noen timers "fortjent" tørrfluefiske på ørret. Men dette er altså unntaket etter min erfaring.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...