Gå til innhold

Fluefiskesett til grei pris!


Znippznapp

Anbefalte innlegg

Hei, relativt fersk på fluefiske fronten men er på utkikk etter et fluefiske sett hvor man får litt for pengene, Hadde et billig nybegynner sett til 700kr ish og trenger sårt en oppgradering etter jeg ble hektet på fluefisking =) 
Jeg fisker som regel ifra bellyboat i ferskvann, til tider i små elver hvor det er laks og SØ. 
Om det er noen som har et fult sett til salgs så er jeg interessert! Holder til i Bergen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jan_Haukaas skrev:

Hei, hvor mye hadde du tenkt å legge i det ?

Det er en jungel der ute, og kjøper du nytt idag er det neste godt gjort å kjøpe noe som er dårlig.

I belly er det greit med 9" eller mer. Har du tenkt noe over snøreklasse ? En #5 dekker utrolig mye.

 

Jan

Hei Hei, takker for svar. Du det står mellom disse 2 settene nytt fra xxl - https://www.xxl.no/orvis-encounter-905-4-outfit/p/1125378_1_style ( får dette for 2000)
Eller https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=105330687 hva tenker du jeg får mest for pengene
Leste et par steder at den orvisen har knekt frampå tuppen, så ligger vell en svakhet i disse men ikke vet jeg :P 

Endret av Znippznapp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg kjøpte sette på finn istedenfor :) det var en Vision 3Zone 9fot stang klasse 5! som medfølgte en vision vr 57snelle som den gang kostet 2500kr ca. Stangen og snellen var så å si ubrukt =) 
Klarte ikke å vente til det var optimale forhold så måtte ta meg en tur idag i pissregn og blåsing :P Jeg fikk 2 små ørreter. alltid kjekt når det biter på :P 
Kjennes ut som jeg kanskje bør bytte skyteline (eller kanskje det bare var vinden) . Kan man forresten bruke klasse 6 snøre til en 5er stang uten problemer ? Hvilke merker skyteline anbefaler du vist jeg skal gå til innkjøp av ny ? Tusen takk for svar =)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fangsten! Ikke dårlig utbytte ut i fra forholdene!

Du kan fint bruke en 6'er line på stanga i klasse 5. Du vil få mer kontakt med spensten / aksjonen i stanga og det vil være lettere for deg å lære å kjenne hvor mye eller lite kraft som du skal overføre til lina gjennom stanga.

Jeg er litt usikker på hva du mener med skyteline. Hvis du tror du må kjøpe deg ny line, så kan du teste Guideline Presentation WF5F. Det betyr at den er klassifisert som en femmerline og den flyter. Formen på den (klumpen) er en weight forward (WF). Ellers så tror jeg at du gjerne kan gi den lina du har noen nye sjanser. Lykke til!

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...