Gå til innhold

Snelle i klasse 7/8 på 140 gram


Bounce

Anbefalte innlegg

Er litt i leting av en snelle for klasse 7/8. Kjøpte meg en glassfiber stang i lengde 7.6 fot og tror snellen ikke kan veie altfor mye. For nå er estimat på 140-150g. Men med denne klassen er det mulig å gå etter smålaks e.l. so brems er ønskelig. Noen forslag som ikke koster skjorta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, det var det jeg trodde, derfor spørsmålet her. Liquid ble også foreslått på en annen forum. Kanskje bør jeg legge til at jeg har en Vosseler DC2 7/8 som er 160g, og ville jo funke fint men jeg tipper den blir litt tung. Derfor noe mellom 140-150 ville være preferansen, heller enn godt over 150. Men takk for forslaget likehvel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galvan torque t6 rommer #7 og 125 m backing og veier straks under 150g. Ikke den dyreste snella men veldig robust, mye god omtale. Har den selv, men kun en sesong i salt og ferskvann. Snella virker skuddsikker og pålitlig.

Sjekk ut: http://stillwaterflyshop.com/galvan-reel-galvan-torque-series?Reel-Size=74&custcol_backing_rigging_side=2

håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takker for innspillene. Liker egentlig gammelversjonen av Ross Evolution bedre, men den er vanskelig å finne. Galvan Torqie er fin, men blir litt på den dyre siden. Jeg endte foreløpig med å bruke en SA System 2 7/8 som jeg hadde liggende, og den fungerte utmerket. Må kanskje vurdere igjen dersom det blir lett laksefiske med stangen, den er morsom. Anbefaler alle som er ikke så opptatt av lengden på utstyret å teste denne (Cult Fiber 7'6" #7/8). Det er ikke mange sjuerstenger som er moro å kjøre en harr på 4 hekto med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...