Gå til innhold

Eikenøtter ploppemaur og gullbarber VOL 2 DEl 1


Robban

Anbefalte innlegg


Første uka i november ble det Barbefiske igjen på Robban.
Jeg klarte rett og slett ikke å holde meg unna denne artige fisken. Denne gangen ble det med et lite reisefølge i samme slengen. En gjeng på fire mann skulle på tur denna gangen.
Planen var jo egentlig klar den. Vi skulle fiske det stedet jeg besøkte i fjor, men........

Et par dager før avreise fikk jeg mail fra guiden om at det så meget dårlig ut for fiske på vår orginaldestinasjon. Det hadde vært 100 årstørke, og enorm grønnalgeoppblomstring som kanskje kunne skape store vansker for spotting av fisk, og fiske generelt.
Før hele mailen er halvlest så blir man jo helt satt ut og deppa, alltid er det noe skit som skjer når jeg skal gjøre noe. Ganske typisk når man har vært superselger, og klart å «lure» tre andre til å bli med på tur for å fiske noe så teit som turbomort.
Når jeg omsider fikk skumma meg gjennom hele mailen så kom det frem at guiden hadde kontroll, og i siste liten fått omorganisert hele opplegget, og booket oss inn et annet sted.
Nytt reisested til Spanias nest største reservoar, La Serena. Men her krevdes 2 båter, 2 man per båt, i 3 dager. Det ble en ekstra kostnad på 3000.- per hodet , men ellers samme opplegg. Siste dag måtte fiskes på orginaldestinasjon.
Det ble noen runder i hodet før ringerunden startet til kompisene. Ikke lett å formidle noe sånn noen få dager før avreise. Nytt sted som koster mere ? Eller orginal destinasjon som kunne medføre å gå og tråkke kilometervis i flytende grønn brokkoli uten å se en fisk ?
Men det løste seg greit, gutta var klare for tur. Hadde jo gleda oss lenge nå så ingen vits å henge med hodet.
Med algeproblemene friskt i minne sist tur så jeg faktisk meget positivt på dette. Ikke minst nytt reisested, flere barbearter å fiske på, og ikke minst muligheten til å velge å fiske fra land eller båt. Her kunne man faktisk gjøre akkurat som man selv ville.

Når man ankommer et reisested i mørten så ligger det alltid et spenningsmoment bare i det å våkne dagen etter å finne ut hvor i helvete man egentlig er he he he.
Etter en nydelig tre retters middag og noen flasker vin var vi ganske så spent hele gjengen på dagene som skulle komme.
Vi gikk vel alle til sengs den første kvelden med drømmer om «Grand Slam» på turbomort.

Kunne sikkert skrevet masse her nå , men dette får heller bli en reiseskildring i bilder, smil og glede.

gardemoen.thumb.jpg.54c1a515225873cd73d131d8ee4bf992.jpg

casa.thumb.jpg.927edbdacc66c18e249661a7a840a671.jpg

Dag 1:

Etter enn behagelig frokost kl 07: 30 etterfulgt av litt rigging så var vi endelig klare for en tur på vannet.
Anders og jeg startet første dagen sammen med mål om å kun fiske fra land.
Som førstereis fikk seff «GamleAnders» honnør, og fikk fiske først. Vi spottet noen fine fisk , men de var ikke helt på hugget gitt. Mange nære på, og noen misser ble det før Anders insisterte på at jeg skulle fiske litt nå.
Førsteman mens man rusler langs en strand har jo egentlig litt fordel, men ikke denne gangen.
Mens jeg var fullt opptatt med å kaste på fisk inne på grunna så hører jeg bare ganske så høyt bak meg «JAAAAaaaha» he he he . Anders har kroka opp, og jeg senker skuldra til helmaks ned på vommen.
Nå.......... nå er jeg på ferie. Dette var så digg. Når 20 meter flueline, og 20 meter backing raser jevnt ut så skjønner alle at jeg ikke trenger å forklare gliset til Anders.
En god klem og et par minnuttter senere er jeg selv i full kamp med en illsint nordens bonefish.
Da er det tid for enda en klem, og ikke minst en ny terminologi oppfunnet der nede.
«Barbedram» . Sydd av fiskekompisen selv. Fiske er gøy , men det er mange småting som også betyr mye på en tur.

andersbarb.thumb.jpg.405cf82476f689df3f7b00b0c17d189b.jpgselfibarb.thumb.jpg.723d9c8af0b470479f519086ff9ee164.jpgbarbedram.thumb.jpg.f847aa7c7c500e2beb29a02b769cc37e.jpg



Vi landet 8 barber den dagen og vendte snuten ganske så tilfreds hjemover.
Nå ventet historier, middag, rødvin, øl, og tre nye retter til middag.
Samtalene og erfaringene den kvelden kan ikke skrives ned, men vi skal gjøre så godt vi kan.
Glenn og Kjartan hadde like store smil som oss.
Beste start på tur , fortsettelse følger....................


 

 

 

Endret av Robban
  • Lik 12
  • Takk 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...