Gå til innhold

Glass beads


RolvS

Anbefalte innlegg

Det har vært en del prat om glass-bead buzzers i inspirasjonstråden for mygg samt tema for flere nye mønstre i databasen - så i dag shoppet jeg glass-beads til hur mange buzzers som helst på Panduro for 70kr. Masse forskjellige farver, 2.7mm og 4mm (kroken på bildet er en #14 TMC 2488 med 2.7mm bead i en kul black pearl/påfuglesque farve, den til venstre på bildet.)

Jeg synes de ser helt knall ut. Panduro er litt av ei fluebindersjappe.

1D44BDF1-A225-4A69-B0C4-0BB1D8F39209.thumb.jpeg.918db53ad4e35e0809741c9ece2b84d4.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En grei kilde for godt utvalg i små glass beads: https://www.bobmarriottsflyfishingstore.com/midge-killer-caddis-glass-beads

De har fått en ny nettbutikk - ennå dårligere enn den forrige......... bruk søkefeltet og skriv "killer glass". De har også noen Hi-Lite Glass Beads (de har jeg ikke kjøpt, men sikkert ganske like de som kommer fra Wapsi / Killer Caddis Glass Beads.)

Verdt å merke seg at levering fra Bob Marriotts kan ta flere uker. De har ikke varer på lager og bestiller inn på grunnlag av det du bestiller. Det gjelder spesielt på slike ting som her....MEN det er ikke så mange kilder dersom man ønsker små glassperler og godt utvalg i farger.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Har endelig tatt motet til meg og sjekket hvordan panduroperlene blir på en krok. Her er et par enkle zebra-midge varianter med disse glassperlene på en #16 krok (ikke tmc2488, men en krok som ligner.) Ser ikke for store ut i mine øyne. Jeg erklærer seier, og slår fast at jeg har en livstidsbeholdning av glassperler :)

C6630017-FDAC-4BA3-B40C-A82D869472F8.jpeg.0284e3974262adb0c4813a1a35d8aa04.jpeg

  • Lik 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

haha :) 

Tror faktisk at fisken også liker rosa iblant ;)

(Mener å huske at jeg leste i et FF&FT at Howard Croston hadde hatt gode utfall med bruk av rosa kulehoder på nymfene sine :9_innocent: (i "når alt annet feiler"-situasjoner))

Endret av Jan Ingvar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Jan Ingvar said:

Mener å huske at jeg leste i et FF&FT

Siste FF&FT faktisk. Leste på flyet i dag tidlig... Fin artikkel! Howard Croston virker definitivt som en duganes fluefisker... (Greit blad, selv om artiklene i bladet framstår som litt «sponset» )

Og rosa kulehoder er bare gromt å ha i boksen! Her er vårens work-in-progress:

0D8644AF-3481-48F9-83CE-EAB9229140FF.thumb.jpeg.72c5d9cde6e0dae53b383db92c76c804.jpeg

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...