Gå til innhold

Leverandører av deler til stangbygging


Anbefalte innlegg

Hvilke leverandører i Norge som selger stangemner, ringer, snellefester, tråd, kork, etc (komplett)??

Synes det er "slitsomt" å handle fra flere leverandører for å kompletter en ny stang, samt de fleste leverandører er fra utlandet, som igjen fører til tollbegrensinger, mva, etc. Vet kun om at Dag Midgard selger litt......www.midgarflyfish.com.

 

Finnes det en god liste på aktuelle leverandører i utlandet? Selv har jeg brukt noen som jeg synes har hatt god service og rask levering:

www.mudhole.com

http://www.hilevel.se/

 

- Hvilke leverandører bruker dere?

 

/Glenn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grandes fluefiske har litt stangbyggingsutstyr, og er Norsk.

Ellers er det massevis av utenlandske.

Dan Craft Enterprises, Anglers workshop, Getbitoutdoors, Utmost enterprises, CTS (klinger først og fremst) og rodgeeks (klinger) for å nevne noen. Er masse mindre også som har mye utstyr, som ye olde english flyshop, taniwha rodworks, proof flyfishing osv osv.

Selv pleier jeg å søke opp de produktene jeg ønsker via produsentene, og leverandørene, og så finner jeg en butikk som har de, og bestiller derfra. Veldig sjelden jeg har noen problemer, og opplever stort sett alltid god service.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips. Her var det flere leverandører som jeg ikke har sjekket ut :-).

Det jeg egentlig setter søkelyset mot er at det er synd det ikke er flere Norske leverandører som kan tilby komplette byggesett eller aller helst ett bredere sortiment på deler, slik at du kan bygge "din" stang etter dine valg av farger, type blanks, etc... Mulig det ikke er marked for det da..., men mitt inntrykk er at det er mange som ønsker dette.

 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fluefiske i Norge er egentlig bare en liten nisje i seg selv, og stangbygging enda snevrere, og med det utvalget man har av klinger, komponenter osv så er det nok nærmest umulig å ha et fornuftig vareutvalg og tjene penger på utstyr til stangbygging. Det er dessverre en alt for snever nisje av en hobby. Så da må vi ta til takke med å lete utenlands etter det aller meste. Stangbygging i USA for eksempel er jo stort, så det er mest å finne der borte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...