Gå til innhold

Tuffeley flex


Knut R. Skåre

Anbefalte innlegg

Jeg var på nippet til å kjøpe det for et år siden. Popovics bruker det og da er det vel ok. La også merke til at han vaska overflaten med en eller annen form for sprit slik at det ikke ble tacky og det synes jeg er ganske tillitsvekkende til tross for at han vel inngår i et "pro-team" :13_upside_down:. Begynner å bli lei av alle UV produktene de påstår at ikke er tacky, lukter lite, holdbart osv.

Det er  utvilsomt en del kule fluer man kan lage med produktet - store fluer / fine profiler uten at de er tunge.

Tilbake til spørsmålet ditt, så er vel produktet såpass dårlig distribuert i Europa (det var i alle fall det for et år siden) at det er tvilsomt om noen har særlig erfaring (?)

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd og har et lager av tuffelye både første og annen generasjon. Greit nok, men ikke hundre prosent overbevist. Synes den, selv med deres eget lys trenger forholdsvis lang tid på å herde. Bestilte Solarex flex akkurat nå. Solarex er beregnet på å reparere surfbrett, men mange bruker til fluebinding. Så får tiden vise om jeg liker det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Terje Bendiksby skrev:

Jeg har prøvd og har et lager av tuffelye både første og annen generasjon. Greit nok, men ikke hundre prosent overbevist. Synes den, selv med deres eget lys trenger forholdsvis lang tid på å herde. Bestilte Solarex flex akkurat nå. Solarex er beregnet på å reparere surfbrett, men mange bruker til fluebinding. Så får tiden vise om jeg liker det bedre.

Blir den myk og fleksibel når den først herder?

Gi oss gjerne en tilbakemelding ang Solarflex når du har prøvd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da har jeg fått Solarex flex. Prøvde på ei flue. Når det står på pakningen hvordan du skal reparere vaderne med de, sier vel det det meste om mykheten i produktet. Så sant ikke tuffeleye flex har kommet opp med magi, så vil jeg foretrekke Solarex uten tvil. Den er klar og fin herder til en klebefri overflate som kan føles som herdet silikon. Glassklar og den er forholdsvis tyktflytende men lett å arbeide inn i materialet. Anbefales.

Endret av Terje Bendiksby
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Terje Bendiksby skrev:

Da har jeg fått Solarex flex. Prøvde på ei flue. Når det står på pakningen hvordan du skal reparere vaderne med de, sier vel det det meste om mykheten i produktet. Så sant ikke tuffeleye flex har kommet opp med magi, så vil jeg foretrekke Solarex uten tvil. Den er klar og fin herder til en klebefri overflate som kan føles som herdet silikon. Glassklar og den er forholdsvis tyktflytende men lett å arbeide inn i materialet. Anbefales.

Forutsatte dette eget UV-lampe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...