Gå til innhold

Bloke fluestenger


Truls

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å skaffe meg en klasse 8 til gjeddefiske og vurderer blanks fra Bloke.

Har ikke prøvd disse før, men de får gode skussmål fra enkelte. De er for meg rimelig ukjente, og det gjør litt ekstra for nysgjerrigheten det også...

Er det noen som har prøvd noen av Bloke stengene (uansett klasse) som ville sagt noen ord om de? Ville satt stor pris på å høre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer det samme selv, men har alt for mange stenger . Nå har jeg å prøvd og bygget på to av emnene hans. Slett ikke dårlig. Uten at det skal bli for mye reklame. Stengene hans ble tidligere kalt poor man´s Sage. Jeg hadde en lengre telefonsamtale med ham i høst da jeg var i England og det virker som at han vet hva han driver med og han disponere noen bra fiskes trekker i Skottland. Noen av stengene av hans innehar diverse rekorder  hva kastelengde og størrelse på fisk angår. 

Endret av Terje Bendiksby
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, har inntrykk av at de kan trenge en snøreklasse opp, og for min del kanskje to (?) men at kvaliteten skal være upåklagelig.

Jeg sendte han en mail i går kveld med noen spørsmål, og om han hadde CCS-tallene på et par klinger, en syver og en åtter. Ut fra hva jeg har funnet av info om dem så tipper jeg de vil bli en en åtter og en nier for min del. 

Når gjedda skal til pers på vårparten, så er det greit å ha utstyr som er tilpasset. Tyngste klasse jeg har pr nå er klasse 7, så da øyner jeg sjansen til et byggeprosjekt eller to til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de "beista" du binder om dagen trenger du ei stang som ikke kneler når du starter fra vannet, snøre som behersker store fluer og forholdhvis stiv og kort fortom. Mitt inntrykk er at med rett line trenger du ikke  å gå opp i vektklasse. Kanskjer bestiller jeg ei stang selv. Du kan prøve noen av de snørene jeg har til store fluer.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å trenge noen snører, så å kunne få prøvekaste litt før innkjøp hadde vært gull! Takker! Nå er det litt frem i tid, må bygge stengene først, men før den tid så må jeg se og få bestemt meg. Fristende å bestille en syver og en åtter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...