Gå til innhold

Gammel stang


wobbern

Anbefalte innlegg

hei. jeg har arvet en gammel fluestang etter bestefaren min og lurte på om noen kanskje vet noe om hva slags stang dette er??

 

stangen skal være cirka 70 år gammel. det følger med to topper til den.

i følge fatter mener han at det skal være en hardy stang men jeg kan ikke finne noe hardy merke på den. har søkt en del på internett men kunne ikke finne noen ting om denne stangen.

stangen er 3 delt og det er en meget spesiell innfestning med gjenger på stang delene

 

Snellefestet sitter på korken og nederst står det følgende:

 

J.A.WALKER

ALN ROD WORKS

ALNWICK

 

Noen som har peiling på eldre stenger???

post-408-13949846726564_thumb.jpg

post-408-13949846727048_thumb.jpg

post-408-13949846727668_thumb.jpg

post-408-13949846728509_thumb.jpg

post-408-13949846729829_thumb.jpg

post-408-1394984673068_thumb.jpg

post-408-1394984673131_thumb.jpg

post-408-13949846731878_thumb.jpg

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet desverre ikke mye om sånt Kenneth, men en ting vet jeg og det er att den stanga der kan være mye verdt for den rette samleren!

Den må du ta godt vare på og behold den i orginalskikk....ikke så mye som en lakkdråpa!

Alnwick er ett godt gammalt sted som huser både House of Hardy og mye annet nesten sagnomsust fra fluefiskets vuggetid.

Bruse and Walker trur jeg kansje også kommer derfra....kansje det er ei stang fra før de to slo seg sammen?

Uansett...du er en heldig kar! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta sitter langt inne, og det hører vel til noe av det dummeste jeg har gjort, men her kommer det.....så kan den som vil peke nese og le seg fillette av hvo dum det går ann og bli!

Jeg har....sukk....eid en to-hånds Hardy Palakona fluestang i splittcane med nesten like holker som Walker'n din.

Hadde tilogmed en spinningversjon i samma serie.....åååååihælv...!

 

Legg merke til ordet "har",.....jada, jeg solgte døm billg i ett sinnsforvirra og støvblakk't øyeblikk og har angra siden sjøl om jeg ikke gav mye for døm sjøl!

Vær klok Kenneth!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil kan du sjekke www.mullockmadeley.co.uk, der finner du auksjonslister, og tilslagspriser. Endel ting kan være dyrt, men ofte er det ikke like mye verdt som folk tror at det er. Jeg kjøpte en "pattern-rod" fra Hardy, altså en stang som Hardy hadde satt tilside som en slags mønsterstang. Stanga har aldri vært fisket med, og kom med sertifikat på ekthet. Den kom meg med toll og hele kostebinderiet til Norge, på rett under 3.000,-. Leser av og til annonser av folk som skal selge slikt, til helt vanvittige priser, bare fordi det er gammelt, det blir litt feil for meg. Som sagt er det mye som er mye verdt, men det meste er det faktisk ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 16 år senere...
×
×
  • Opprett ny...