Gå til innhold

Ny maling på snelle


jak

Anbefalte innlegg

Jeg sitter ikke med svaret på hva du skal bruke her, men det som er viktig for et godt resultat er at overflaten det skal males/lakkes på er ren, tørr og fettfri. Så må man ha grunning og lakk/maling som er riktig i fohold til materialet i snella og det er viktig at de strøkene legges på ikke bygger så mye at det ødelegger toleransegrensene som snella er produsert med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går visstnok ann å eloksere sneller slik at de får en helt nu finish på lik linje med fra fabrikk. Dette kan gjøres på profesjonelle verksteder eller hjemme dersom man kjøper utstyret for det. Jeg vil tro dette er en mye mer holdbart enn maling.

Fra SNL: Eloksering, elektrokjemisk behandling av aluminium i oksiderende bad. Økt tykkelse på det naturlige oksidlaget gir økt motstand mot korrosjon og mekanisk slitasje.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloksering ligg nok utanfor det som eg skal sysle med sjølv om det er gøy med litt garasjekjemi :-) 

Trur eg må innom i billakkeringbutikken og høyre om dei har noko metalic på sprayflaske og prøve om det faktisk fungerar, billeg snelle så ikkje noko stort tap om det går åt skogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...