Gå til innhold

Storsei på flue


Truls

Anbefalte innlegg

Jeg har kjempelyst til å få oppleve storsei på flue. Det må vel være noe av det råeste man kan fange på fluestang i Norge. Noen som har erfaringer med dette fisket, først og frems aktuelle plasser hvor storseien regelmessig går grunt nok til å tas med flueutstyr? Eller om noen har tips å komme med, så hadde jeg vært veldig glad for for tips.

Fluer og utstyr har jeg koll på, men steder som er aktuelle, overnatting og båtleie (er vel ikke så mange plasser som er aktuelt fra land??) , tidspunkt osv hadde jeg vært veldig takknemlig for. 

Endret av Truls H. Johnsen
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett den, ser jo unektelig veldi gøy ut! ;D Røst i Lofoten er jo et av stedene, og frøya/hitra leverer vel også storsei jevnlig. Masse muligheter nordover i landet, og jeg må nok finne en anledning til å få gjennomført en slik tur på et eller annet tidspunkt. Skulle gjerne funnet en del alternativer noen har prøvd og har god erfaringer med, eller vet funker. Vil jo gjerne treffe på forsøket. Og det er mye lettere å hive seg rundt og dra om man har fått litt referanser.

Har sett noen filmer på youtube hvor de fisker med popper, riktignok med 'feil' utstyr. Superrått! Men jeg hadde klart meg uten overflatetakes også jeg. 

Dette er nok en av de tingene jeg må få gjort med fluestang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...