Gå til innhold

Superlim


Truls

Anbefalte innlegg

Superlim bruker vi en del av, og mye forskjellig er det å få tak i.                                                                                                                                                                                                                   Jeg har vært gjennom en haug med forskjellig superlim, og har vel tilgode å få brukt opp en hel tube, inntil jeg kom over denne varianten.

Dette er riktignok en gel type superlim, som er tykk og ikke flyter ut, og den gir deg litt tid før den herder, noe som er kjekt om man skal montere hoder eller lime på øyne for å nevne noe.

Best av alt er tuben, og påføringsmekanismen. Null problem med å lime fast korken! Kan trygt anbefale denne.

Har du en variant av superlim å anbefale??

 

mms_img2944665020961803895.jpg

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den så fin ut Truls! Jeg bruker Zap A Gap, den grønne med pensel. Har limt fast korken på noen av disse. Men etter jeg ble nøye med å ikke søle lim på åpningen så har denne vært finfin! Herder veldig fort da.

Endret av Jarle TL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loctite'n er den eneste jeg har brukt hvor jeg er trygg på korkløsningen, så den kan jeg absolutt anbefale. 

Jeg bruker også zap-a-gap med pensel i den tyntflytende varianten, men det har vært nære på at jeg ikke har fått opp korken igjen. Måtte til med tang et par ganger. Men det er den beste løsningen hittil blant alle de tyntflytende jeg har prøvd, men jeg håper det dukker opp noe som funker enda bedre.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg og har Træla litt med fastlimte korker på zap a gap-flaskene, men er min favoritt. Ellers bruker jeg UV lim nå der det er mulig å komme til med lykta. Solarez Bone dry er det beste jeg har vært borti så langt. Ekstremt tyntflytende og blir blankt, tørt og steinhardt. Penselen i korken er også genial til påføring for f. Eks blanke hoder på fluer i små størrelser. Bør prøves selv om UV lim kanskje ikke er optimalt på undersiden av quills o.l da det er avhengig av lys for herding.

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...