Gå til innhold

Minima ringer


Anbefalte innlegg

Jeg har bygd mange stenger med enbente fuji titanium ringer og var kjempefornøyd. Men et par episoder gjorde at jeg gikk over til snake. Det ene var at de er forholdsvis myke og lette å få en bøy på de, men den viktigste årsåken var da jeg fikk min livs fisk og en krøll mellom om backingen og lina skapte endel problemer , noe jeg ville ha unngått med snake ringer. Nå har jeg bestilt et emne hvor det følger med enbente Minima 3  ringer. Vurderer å gi de en sjanse. Har noen andre her erfaringer med de? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt minima 4 på ganske mange stenger etterhvert, og de har vel egentlig blitt favoritten til sjøørretstenger, og jeg har også ladet de stengene jeg skal bruke etter gjedda med disse. Forskjellen på 3 og 4 er så vidt jeg kan forstå ikke veldig mye annet enn hvordag innleggsringen er festet (med forbehold om at jeg har misforstått noe)

Er veldig fornøyd med de, men de har veldig liten innerdiameter så det kan være verd å merke seg. Til det bruket så har det ikke vært noe problem med at det bøyer seg eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...