Gå til innhold

Løkke til tyngre snøreklasser


Truls

Anbefalte innlegg

Jeg lager mine av egne 50 punds flettet monofil.  Der enden på det som er løkka , jeg 0,20 line og lager nåleknute og legger på litt fleksibelt lim over nåleknuten og litt utenfor denne slik at det blir to sikringer. Trer så strømpa inn på line og lager så to tilsvarende nåleknuter en enden og en litt nærmere løkka og legger på litt lim. Dette har holdt bra på virkelig store beist fra 20 kilo opptil 55. De tradisjonelle hylsene  som følger med kjøpe løkker har jeg mistet mye stor fisk med, dvs jeg lærte på den harde måten på den første turen. Bortsett fra flueknuten lager jeg dobbel sikring på alle knuter, i tilfelle en skulle svikte, Ellers har jeg god erfaring med de løkkene som er på noen snører, må bare bruke såpass tikk fortom at den ikke skjærer inn coatingen. PS jeg jeg lager også en tilsvarende  men i større størrelse mot backingen. Utrolig kjekt hvis du må bytte line når fiske virkelig er på hugget.

Endret av Terje Bendiksby
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Terje Bendiksby said:

Jeg lager mine av egne 50 punds flettet monofil.

Hei, hvor kjøper du det? Jeg fant 30lb flettet mono på Taimen, så det er i boks. 50 har jeg så langt bare funnet på ebay (frakt høyere enn pris, så jeg holder litt igjen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...