Gå til innhold

Blue Halo 8' #6


Anbefalte innlegg

Halvparten til venstre er med CP, til høyre uten. Blir jo litt enklere enn det ser ut, siden grunnen til omfanget av eksperimentene er at man ikke er fornøyd med de fargene man har testet inntil da. Da blir det noen til, og noen til. Utrolig mange farger man får skjult under snellefeste og håndtak.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Uforventede forhindringer: pappen tar ikke lim inn, muligens må finne nytt papp.

Og mer uforventet: Blue Halo selger snellefeste til klasse 5-6 som tar ikke inn klasse 6 butt pga for liten diameter.

  • Trist 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stint er f.eks en bit av stangemne som du limer snellefestet på så limer du hann delen inne i hullet på buttdelen. Ev kaper litt av den nedersre delen så du beholder den opprinnelige lengden. Det går sikkert an å file diametern på snellefestet littegrann hvis vi ikke snakker om en millimeter eller mindre. 

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viste seg mulig å file inre diameteren stor nok slik at blanksen kommer inn, men måtte fjerne noen av eksperimentene først. Litt tungvindt. Takk for stinten, forresten. Så må man se om dtte med papp og lim...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gummikork blir litt for tjukt, jeg vil nede til under 1mm. Hvilke Biltema-skiver tenkte du, dvs hvilken avdeling skal man til å lete etter? Edit: Fant noen røde fiberskiver på Biltema.no. Hmm. Tror det blir en tur til Panduro.

Endret av Bounce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Litt fremgang da etter håndtaktrøbbelen. Nytt papp kjøpt men pedantikeren vil eksperimentere videre med burl-korkens farge. Mens håndtaket finner formen sin i hodet mitt så kan man surre litt lineførere på plass.

20180407_183929.jpg

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jammen tøfft når jobben og livet kommer i veien av hobbiene. Da er vi tilbake til saken, med håndtaket klar i tankene. Helgen har gått med surring og litt CP. Første delen med lakk i rotasjon. Dagens lærdom er at dersom man bruker papp som mellomlegg i håndtaket så tåler den ikke mye før den går i stykker. Sikkert ok når man får den på stangen, men løst er den bare papp. Tips til dem som planlegger pynting med tråd: lagre massevis av surre-zen med -- toppdelen med 2mm tykkelse er bare J****T å få to runder med tråd å sitte fast.

20180429_180326.jpg

20180429_192112.jpg

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par dager med lakkering, serieproduksjon på arbeidsstasjonen. Ting begynner å komme på plass. Dagens lærdom: forsiktig med PUR lim når du bruker snellefeste som lekker lim gjennom og du får lim overalt på festen.

20180501_121615.jpg

20180501_125211.jpg

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig i mål med foreløpig det mest ambisiøse byggeprosjektet mitt. En hel del lærdommer i å skjule egne feil. Denne er en 8' #6, firedelt, i "Cappucino" farge. Siden kremefargen ble litt feil, denne er nå kalt "Kaffe og brunsukker". Komponentene:

  • Blue Halo gen 3 emne
  • Rec Recoil enbeinte ringer, og stripper i "Black Pearl", Mistpool
  • Pro Wrap Nylon, farge 701 "Rattan", og svart til pynte, Color Preserver
  • Blue Halo snellefeste med glassfiber innlegg
  • En black nickel WC fra Taniwha
  • Kork og burl kork fra Mistpool

 

20180510_122551.jpg

20180510_122623.jpg

20180510_122722.jpg

20180510_122741.jpg

20180510_122753.jpg

20180510_122923.jpg

Endret av Bounce
  • Lik 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er første kastene ved elven tatt. Stangen balanserte bra med en Vosseler DC2 7/8 (165g). Brukte en nokså knekkebrød WF line, en Naru SHS #6 av finsk design, og en 8' Airflo Polyleader (Trout), som funket bra med stangen, og vendet fint de våtfluene og leechene jeg kastet (#6-#10).

Må si at denne kan bli favorittstangen min for å kaste litt større fluer med. Er rolig og behagelig som en glassfiber skal, men går an å presse i kastet -- og den leverer. De andre Blue Haloene mine (805-3 og 763-3) må man passe på ikke å presse for mye.

Nå venter vi på SA VPT #6 som jeg fant på FB slik at jeg får testet med større tørrfluer. Vet ikke om skatere funker i Norge, edderkoppene er ikke så store her, men verdt å prøve...

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...