Gå til innhold

Danielsson fluesnøre og tollgebyr?


Terje Bendiksby

Anbefalte innlegg

Er det noen der ute som har kjøpt snelle direkte fra Danielsson og vet om de kommer med posten eller Postnord og hva fortollings gebyret er?  Valget står mellom Orvis SL eller Danielsson snelle. Orvisen er mest elegant, men så har jeg mange Danielsson fra før og da er det lettere  å bytte rundt. Toll gebyret avgjør veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På siden deres så trekker de fra momsen i Sverige og du kan velge mellom Posten til 183 kr i frakt eller mypack til 142 . Mypack er vel postnord ?

Posten her hjemme tar vel 158 kr i gebyr for fortolling. Postnord bruker jeg ikke etter de har latt pakke bli levert ute på gata i blokka der jeg bor.

Så sånn jeg regner det da koster vel en Dryfly ca 1800 kr ferdig i postkassa her hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris ekskludert moms + fraktalternativ + norsk moms 25% + fortollingsavgift = totalpris

Momsen beregnes fra varens pris inkludert fraktkostnader. Bruk denne kalkulatoren for å få et bilde av totalpris: https://www.toll.no/no/verktoy/importkalkulator/

Jeg har bestilt fra Danielsson flere ganger og har aldrig hatt problemer. Jeg henter ut varen på nærmeste postkontor i butikk. Jeg har valgt billigste fraktalternativ og har kunnet spore pakken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Jarle TL skrev:

Jeg har bestilt fra Danielsson flere ganger og har aldrig hatt problemer. Jeg henter ut varen på nærmeste postkontor i butikk. Jeg har valgt billigste fraktalternativ og har kunnet spore pakken. 

Ikke med mypack som er billigst nå ? de har egne utleveringssteder men også small home alternativ (som ofte nettbutikker velger pga pris). Og som nevnt har jeg fått to pakker levert ute på gata med dem. 4 timer etterpå får du en sms der de påstår de har levert den på døren TIL deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlet F3W med ekstra spole en gang rett før jul. Har samme erfaring som Jarle. Grei skuring, levert på posten med sporing på billigste alternativ. Me happy camper (og Danielsson-eier.)

Endret av Rolv Seehuus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for  svar. Så gode svar at jeg bestilte et par f3w til å komplimentere. Vurderte et annet merke, men i og med at jeg allerede har de og to reservespoler synes jeg det var dumt å bytte merke. De blir sendt med posten. Nå skal femmeren og sekserne prøves på sjøørret uten å måtte rigge opp ekstrastang når det koker.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fikk to Danielson sneller i posten i går! Ingen over og ingen på siden! Men kunne gjerne tenkt meg en l3w i annen farge. Svart er litt kjedelig. Orvis har jeg sett på. Ganske tung, endte med å kjøpe en Ross reel cimarron 2 til recon stanga jeg kjøpte i fjor. Hadde begge på stanga før jeg bestemte meg.

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haer var det mange gode tips. Postnord glemte å overlevere min to bestilte til Posten Norge. Så det tok sin tid. Det er ingen tvil om at de er noe av det beste kjøpet du kan gjøre. Til mitt varmvannsfiske er de blant de få snellene som virkelig holder mål og ikke svikter og til en langt lavere pris.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...