Gå til innhold

Fluelineprodusenter


Anbefalte innlegg

På markedet i dag er det et godt utvalg av flueliner fra ulike leverandører. SA, RIO, Guideline, LOOP, Vision, Airflo, Cortland, Scierra, Hardy, Orvis etc. Det er fler, men tar de jeg kom på i farten.  MEN det er langt fra like mange produsenter. Hvem produserer for de ulike leverandørene? 

Noen som vet?

Endret av Trond Kjærstad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Airflo, Scientific Angler (Orvis eid), Cortland, Northern Sport Fishing og en liten amerikansk produsent jeg ikke husker navnet på, samt en liten engelsk som heter 22M, som jeg fortsatt tror lager liner ennå.  Rio lager såvidt jeg vet ikke  liner for andre.

Endret av Terje Bendiksby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Northern sports er vel den største tilvirkeren av såkalte 'private lable' fluesnører.  Monic er vel den amerikanske.

Guideline mener jeg er delt mellom airflo og SA, var vel i hvert fall det tidligere. Northern sports lager for barrio og john norris og mange flere.      Scierra og greys er nok airflo. Vision er cortland. Loop tror jeg er SA.

Ikke ta dette som noen fasit, men dette er ting jeg har lest, hørt og snappet opp her og der.

Man får neppe noen bekreftelser fra de det gjelder for å si det sånn ;)

Endret av Truls
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Terje Bendiksby skrev:

Airflo, Scientific Angler (Orvis eid), Cortland, Northern Sport Fishing og en liten amerikansk produsent jeg ikke husker navnet på, samt en liten engelsk som heter 22M, som jeg fortsatt tror lager liner ennå.  Rio lager såvidt jeg vet ikke  liner for andre.

Rio lager også for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rune , du har sikkert helt rett uten tvil.Det var jeg som husket litt feil. så gjennom videoen fra Rio igjen og de klipper i stykker alle liner som ikke fyller kravene 100% og selger ikke mill end  liner. Ut fra mitt synspunkt er jeg ikke så interessert  i hvem som lager line, men om de er pvc eller polyuretan særlig under omstendigheter hvor jeg må ha mye sol eller myggkrem på meg, eller coatingen blir stiv og ufiskbar i kulde eller spaghetti i varmen. 

Endret av Terje Bendiksby
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...