Gå til innhold

Bloke XLSG 7,6 4wt


Tørrflua

Anbefalte innlegg

Er i gang med å bygge 2 Bloke SLXG 7,6 4wt  stenger som jeg kjøpte som ferdig sett. Har forsøkt å få ringplassering i fra Bloke men har etter gjentatte  forsøk gitt opp. Tenkte å kopiere Epic 476 plassering, men det er kun 10 ringer på Epic ( 1 Fuji ring, 8 snake, toppring )mens det følger med 11 ringer på Bloke. 2 fuji, 8 snake, toppring )

Har noen bygget en slik som kan gi meg en ca fasit på ringplassering ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bloke er drevet av én fyr, og han har såpass mye å gjøre at det kan være vanskelig å få svar på mail. Beste er å ringe han. Han lager imponerende gode stenger!

Du er ikke nødt til å bruke alle ringene, og jeg synes 11 høres mye ut på en såpass kort stang. Tror jeg hadde prøvd 4 eller 5+toppring på ytterste del, tre på del to og to på del tre, fordelt de så de har jevnt økende avstand mellom seg, og så gjort en static guide test for å sørge for at vinkelen på snøret ut og inn av stangringen er lik på hver ring.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ringsettet  du har fått  med er et standard  sett som  beregnet på flere lengder, så derfor kan det være et lite overskudd av ringer. Jeg har akkurat samme stanga selv og tok utgangspunkt  et vanlig standard oppsett for 7,6 stang og småjusterte litt. Det fungerer meget bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Laget en test surring med uttynnet Dura Gloss. Brukte isopropanol. Fungerte supert. Blandet litt for mye lakk, derfor testen. Fungerte så bra at jeg kunne gjennomføre testen dagen etter jeg blandet  lakken. (i en liten boks med lokk)

Blandet den ca 50/50, først ca 30-35 timer etter er den blitt ubrukbar, litt hvit og silikonaktig. Testsurring er klar og hard.

Endret av Tørrflua
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Kan du si noe om resultatet? Gjorde du noe med ringene som foreslått fx? Hva med hvordan denne stanga oppleves? Er klassifiseringen riktig?

Skal kjøpe en selv - funderer på om j skal kjøpe #3 eller #4 osv :)

Endret av Rolv Seehuus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolv nå skal jeg ikke ikke kidnappe tråden. Jeg har den og den trives med mange snører som f.eks airflo dri-xceed . Men den andre fireren jeg har i glass fra Taniwha i den dyreste S-glass serien (dobbel så dyr) er et helt annet emne, kastemessig  og   teknologisk sett , men er litt nøye på hvilke snøre du velger. Ser ut også som den liker litt lengre belly.. Begge ligger ute på stangbyggertråden. Ingen av de er noe dårlig emne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips @Terje Bendiksby :) Vi bedriver vel litt tråd-kidnapping begge to. Jeg sitter med fingeren på avtrekkeren for å kjøpe to sett med Bloke-blanks. Lurer bare på om jeg skal ta #4 eller gå ned et hakk til en #3’er.

Jeg leste ett sted her på forumet at noen mente at Bloke XLSG #2 var litt underklassifisert. Så jeg var gira på å høre om hvordan ståa for #4’ern til @Tørrflua. Om samme inntrykket gjelder for denne, blir det muligens treeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt kan jeg vel si at bloke stengene er veldig glad i Barrio smallstream og enda gladere i Hardy® Compact Rocket Series. Nå har jeg bare bygd bloke i klasse tre i grafitt og gitt bort to av de med nevnte snørekombinasjon og bare fått skryt tilbake. Nå har Mike Bell i bloke kommet med sitt eget firersnøre beregnet på egne stenger så der er vel snøreproblematiken løst.

Endret av Terje Bendiksby
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hverken fram eller tilbake? Litt kraftig zalovann og for guds skyld ikke silikon og litt forsiktig håndmakt så kanskje løsner den. Så litt smergelpapir pussing eller fil for å få litt større åpning. Ev en mail til mr bloke og si at diameteren er for liten og få en ny. Eller den enkleste en surring i trådfargen (ev dobbel) inntil korkhåndtaket og droppe "winding checks" Har møtt på samme problemstilling selv noen ganger.

Endret av Terje Bendiksby
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke er lim mellom metallet og klingen...

Prøv å drypp en liten dråpe tynn olje eller eller wd40 på oversiden. Sett den deretter ut i kulda noen timer.

Dekk til så det ikke kommer ned på korken.

Endret av Truls
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auda, Rolv

Vedrørende Line valg satset jeg på ei fra Bario. Har kun prøve kastet på plen med begrenset omr. Så vanskelig å gi deg holdbar tilbakemelding, sorry.

Bare kidnappe tråden, ikke noe problem Terje. Godt at noen svarer cccheers

Oppdaget først nå at Rolv har hatt noen spørsmål. fffighting må våkne nå.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Tørrflua said:

Oppdaget først nå at Rolv har hatt noen spørsmål. fffighting må våkne nå.

Vi finner ut av det! :D (Sola kommer høyere og nå, så det er overraskende kort tid til stanga må være klar til å hive utpå den første myggen!)

Endret av RolvS
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...