Gå til innhold

Vekt Airflo Polyleaders


RolvS

Anbefalte innlegg

4 minutes ago, Rune Stokkebekk said:

Den var vel ganske generell eller? Har jo Lt. Trout, Trout, Seatrout, Steelhead, Salmon, Salmon XS..

Du er vel eksperten på merket her til lands... :) Finnes en mer detaljert vekt-oversikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Rolv Seehuus skrev:

Du er vel eksperten på merket her til lands... :) Finnes en mer detaljert vekt-oversikt?

Ikke tenkt på det jeg, mitt poeng var vel at det er stor forskjell på en trout og salmon 8ft. Jeg merker forskjell på 8fot i trout og lt. trout..
Kan alltids grave det fram jeg og legge det på nett ved en anledning ;-)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg som bruker myke stenger til tørrfluefiske så funka det ikke. En fiskekompis av meg klarer seg ikke uten en flytende Lt. Trout til sitt tørrfluefiske. Han bruker litt strammere pinne enn meg.

Kan tenke meg at utslaget av vekta påvirker mindre ved høy linehastighet. For meg så ble det uryddig kasting og plaskete nedlegg ved tørrfluefiske. Skal jammenimeg teste de synkende utgavene igjen på en streamerstang! Gi dem en sjanse til for mulighetene med slike polyleaders er store!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intressen min for vekt-tingene er i litt «lettvekts skagit» sammenheng. Selv om det kanskje er slukfiske med en kort 12grams klump med relativt lang og tung polyleader på femmer-stanga... :) Uansett greit å ha et forhold til vekta på disse - de veier merkbart mye mer enn en nylonfortom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Rune Stokkebekk skrev:

Jeg har behov for å roe dem ned ved å skjøte på med midtdel og lang spiss. Testet det Jarle?
Uansett så blir de litt hissigere enn vanlige taperte fortommer.

Nei, jeg har bare knytt på en microring på nylondelen av leader'n og satt på lang spiss. Takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...