Gå til innhold

Fisken som glapp og den du aldri glemmer.


Terje Bendiksby

Anbefalte innlegg

Hva er det som gjør fiske så spennende og den j … følelsen når  krokfestet løsner i munnen på  drømmefisken? Dette skjedde meg i Mexico idag på den siste dagen. Stormen Bud  har skapt endel trøbbel, men det ble to fiskedager under krevende forhold. I dag ble synk sju line  på 425 grain redningen i vanskelig vindforhold og høye bølger. I går kastet vi på flere roosterfish på 30 kg og oppover, men de ville ikke ta. Idag knekte vi koden da vi kom tilsvarende fisk. Plutselig hadde jeg en på på over 80 pund som tok under pangaen og la seg på bunnen. "Sjokkkskadet " gjorde jeg meg klar til en en lang kamp  og da etter to minutter glapp krokfestet. Den følelsen da. Døden nær opplevelse. For å se det positive idet, hadde jeg ikke mistet min, hadde Eric ikke fått en på rundt  30 kilo like etterpå. I følge han ,en fisk som var sprekere enn tarponen  på 150 pund han tok i mellom-amerika. Her ser dere en skjelvende fornøyd hjerte kirurg som har kontroll på det meste , men da drømme fisken var landet skalv han. . Her med min trofaste guide Nene gjennom 11år og Roosterfish på 30 kilo + tatt på 10 stang.

Som jeg sa til Eric , hadde jeg ikke mistet min hadde det blitt dårlig med roosterfish på deg idag.

Er det flere som kjenner seg igjen når drømmefisken glipper? Skulle gjerne vært foran og ikke bak kameraet idag.

P1010259.jpg

P1010236.jpg

_MG_9496.jpg

_MG_9512.jpg

Endret av Terje Bendiksby
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...