Gå til innhold

Bloke syvdelte stenger


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg ser at Bloke sine stenger får mye positiv omtale. Er det noen som har prøvd de syvdelte modellene? Jeg tror de finnes i #6 og 7. Jeg er i utgangspunktet litt skeptisk til så mange deler. Samtidig har jeg en seksdelt Dan Craft Ftl i #4 som jeg liker veldig godt og diverse andre seksdelte stenger får jo gode skussmål så    syvdelt funker kanskje bra det også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd de syvdelte, men jeg kommer nok til å ryke på et par stykker, det er veldig praktisk med en reservestang som går nedi sekken, og ikke er i veien når man fisker aktivt. 

Har etter hvert prøvd mange stenger fra Bloke, og har ikke annet enn lovord å si om disse. Sett i forhold til pris så er det lite som kommer opp mot disse, vil påstå at de kan hevde seg kvalitetsmessig helt uavhengig av pris, og det skulle forundre meg veldig om de syvdelte er veldig mye dårligere. Litt mer å ta hensyn til vedrørende plassering av ringer da, om du bygger selv.

Jeg vurderer en i klasse seks, og syv (til vinteren)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, Truls. Tror nok jeg kommer til å bygge den syvdelte sekseren. Det er deilig med den korte transportlengden ja. Selv om jeg synes seksdelt er kort nok i massevis. Vil du si stengene er noenlunde normalt klassifisert hvis man kan si det på den måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser flere steder at mange beskriver de som kastekanoner, men jeg synes de holder seg rimelig godt innefor klassifiseringen, føles i hvert fall sånn. Vanligvis overliner jeg stengene mine, og bloke stengene (xl50) klarer fint en klasse opp, men jeg er ikke så sikker på om det er nødvendig egentlig. Tror mange ville likt de med snøre i samme klasse også. De har en veldig behagelig aksjon, og selv om de er raske, så opplever jeg de ikke som stive, det er lett å få med bunndelen og med masse følelse både ved kasting og kjøring av fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten kommentar vedr Bloke litt på siden av hva tråden handler om. men jeg var uheldig og knakk en tupp på en stang, og sendte en melding til mick via ebay om dette, og poengtere at dette var min egen idiotiske feil... kommentaren tilbake var at "shit happens" og han sender meg en ny tupp gratis. Så da bestilte jeg to klinger til reservestenger...

Lett å vite hvor man skal handle når man blir møtt med sånn service, så får det heller være at han er vanskelig å treffe på mail (ring eller melding på ebay er tingen)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...