Gå til innhold

Spania?


RolvS

Anbefalte innlegg

Har ikke tenkt på Spania som en fluefiskedestinasjon etter ørret - men det ser ut som de finnes. Noen som har vært der, evt gjort noe research? En tur i pyreneene etter ørret kunne vært en bra måte å starte sesongen på kanskje.

 

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spania er nok sterkt undervurdert, det er massevis av elver i Nord også rundt Leon. Rio Orbigo er en ganske kjent god, elv. Og det er drøssevis med andre, utfordringen er nok å få tilgang samt finne ut hvor man skal dra. Sjekk ut lineasvivasflyfishingguides på instagram hvis du vil ha reisefeber :8_laughing: og siden: https://lineasvivasflyfishing.com/
Alvaro driver å guider der og har tilgang til rå plasser og vet om de som ikke får no besøk av fiskere. Jeg skal definitivt ned dit ila 1-2 år. Det vanker fisk der på 60-70cm og dette er noe helt annet fiske enn å dra på tundraen å taue på 0,20..

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle likt å vite når på vårparten de første vakene observeres - evt hvor langt ut over høsten det er aktivitet :D Det er kanhende litt lengre å dra enn Irland, men så er maten kanhende en smule bedre også...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at det starter i April i Spania og det stenger utti september tror jeg men det er nok litt forskjeller der også. Samme er det på irland fisket stenger rundt 20sept og åpner i februar. Matmessig så er spania overlegent ja, hehe. Man blir temmelig lei, toast, egg, pølse og bacon hvis man bor på B&B i ei uke. Når jeg skal over til England til våren igjen så skal jeg ta meg ei uke ferie og fiske der i forbindelse med et arrangment. Da skal jeg ta med grovbrød og havregryn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...