Gå til innhold

303 Aerospace Protectant


Terje Bendiksby

Anbefalte innlegg

Må bare innrømme at det ikke er min ide, men videreformidler fra over there. Aerospace 303 er suverent til å bruke som rense/smøremiddel på fluesnøre sammen med en mikrofiberklut. Etterlater ikke noen hinne som suger urenheter og har innebygd solfaktor på 40. Kan brukes på stangemnet, i båten og på plastdetaljer osv. Vær bare oppmerksom på flater du skal gå på. Blir utrolig glatt. På fluesnøret er det suverent synes jeg. 

B6CF5F7C-9459-4C84-9426-6C5FB6711DB8.jpeg

Endret av Terje Bendiksby
  • Lik 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tynt som vann, har ingen innvirkning på snørets flyteegenskaper. De ber "kjente" fluefiskeguruene i California som gav meg tipset og de bruker det alt fra plastdetaljer på bilen og båten osv, både for å bevare glansen, beskytte mor sola og gjøre glattere. Det beste er at du betaler et par hundrelapper for en halvliter og da har du for mange år framover. Tradisjonell smøremiddel for snøret synes jeg blir noe kliss i varmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenger enn vanlig smøremiddel på snøret , men på båter og detaljer som skal beskyttes mot sterk sol sier de  3-4 uker . Især polyurthan liner ( som airflo)  blir utrolig glatte behandling og polering. Dessverre hadde jeg ikke aerospace 303 med meg til Mexico, det hadde verdt den ultimate testen. Her på berget vil jeg tro noen turer avhengig av saltvann eller ferskvann .Jeg prøver meg fram i disse dager.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Et drawback med denne er at ingredienslisten er hemmelig. Så man vet ikke helt hvilke stoffer man blir utsatt for. Men på baksiden av flaskene blir det advart om at man for all del ikke må få dette på huden eller i øynene. Det står også at produktet er kreftfremkallende og at det kan ødelegge arvestoffet og føre til misdannelser på foster.

Så kanskje dette produktet passer best for litt eldre fluefiskere som allerede synger på siste verset ??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg en flaske av dette stoffet, og måtte prøve å behandle et snøre. 

Nå har jeg ikke kastet med det enda,  men jeg synes snøret virket merkbart glattere, og det virker som snøret ikke hektes like litt opp i seg selv. Blir spennende å testkaste snøret !

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testkastet det litt tråe snøret som jeg satt inn med dette stoffet, og det har hjulpet betraktelig. Nå var det veldig greit å kaste med. Blir spennende å se hvordan egenskapene holder. Snøret var mye bedre, og behandlingen tok få minutter, så dette virker som en veldig god anbefaling, terje <<l

Endret av Truls
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...