Gå til innhold

Blue halo glassfiberstang


Anbefalte innlegg

Hei,

nokon som har desse stengene og kan sei noko om korleis dei er bruksmessig? Gode å kaste med, under eller overklassifisert?

Vurderar ei stang ca #7 men usikker på om den blir for tung til lett sjøaurefiske i sjø og om eg må ned på 5 eller 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at sjuern er er en kastemaskin, men bør kaste en sjuesnøre. Har selv seksern og den er nokså riktig klassifisert. Femmern er litt overklassifisert men kaster fint en femmersnøre. Alle mine (763-3, 805-3 og 806-4) er rolige men med fin spjoing. Ikke noe distansekastere, kanskje unntatt sjueren som jeg bare har annenhåndsinfo om.

Fisker ikke sjøørret selv, men ville kanskje gått for sjuern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et presiserende spørsmål: tenker du på "tung" som at den føler stiv med fisk, eller tung som vekt i gram, eller tung som for høy lineklasse? Glassfiber er nesten aldri tung som stiv, nesten altid litt tung i gram ift grafitt.

Endret av Bounce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar,

tung som at den er for stiv for sjøaure som sjelden passerar 1 kg, egentlig. Lite vind inne  fjordane her så treng ikkje noko kastemaskin men ei stang som er gøy å fiske med men som kan kaste streamer eit stykke ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...