Gå til innhold

FFS's positivitetstråd!


Roaas

Anbefalte innlegg

Slik jeg ser det, så er det mange som sprer positive ting i hverdagen generelt i trådene her, jeg tenkte i mitt stille, og relativt lille sinn; Hvorfor ikke starte en egen tråd med REN positivitet, hvor man deler positive ting fra hverdagen. 

Det kan være hva som helst egentlig, alt som er litt ekstra digg, eller en ekstra opptur, en nydelig vits eller noe som fikk deg til å føle deg bra. Alt fra bilder til tekst er hjertelig velkommen. 

 

Jeg kan godt kick-starte tråden. I går ble bilen ryddet og vasket etter at sambo og jeg har kommet ned fra fjellet. Da fant unge lovende en gammel tilgodelapp på XXL i bilen på nette 200kr som hadde gått totalt i glemmeboka, og den var fortsatt gyldig. Samtidig manglet jeg noe å holde flua flytende med, så svingte innom XXL og fikk kjøpt meg en TMC Dry Shake Dun - kostet meg ikke en krone, det var ganske digg. 

 

Prøvde meg på en frekkis nå, men om denne tråden ikke skulle ha livets rett, så kan moderator slette, bare likte tanken sånn umiddelbart. 

Kjørrrrrrrrr.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Kan dele bilder i alle fall. Den ser, på en måte, ikke annerledes ut enn de jeg posta i døgnistråden for ett par dager siden men den føltes helt annerledes ut å binde. Vanskelig å beskrive, tror det er sånt som faller på plass etter å ha bundet mange på rad og justert litt fram og tilbake underveis. Denne er på TMC100 #16, og med veevus 12/0 tråd (ja den ryker rimelig lett, det er en del av pakka... :)

C4094298-D1D3-4BC5-9004-203D5B92C226.thumb.jpeg.7d830eb662efc44861a820aefe867442.jpeg24E2238D-16B2-4B21-B5B3-90448DDA0D2D.thumb.jpeg.104ba5f66c3fcb50844e18d11c976207.jpeg

 

Litt mer øving, så greier jeg å dubbe en fin kropp også.

  • Lik 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Roaas - skal ikke mye til for å komme i gang. Bindestikke, krok, noe tråd, en grizzlynakke, en haremaske, fasanhale og påfugl så kan du binde veldig mange fluer som fisker bra og ser bra ut. En boks forskjellig tørrfluedubbing og en spole antron, så har du flere års forbruk av tørrfluer for hånden. (Du må bare tenke igjennom om dette er et kaninhull du skal ned i, for det er et ganske dypt ett.)

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så veldig bra ut Rolf, lag den på en str. mindre krok også :-) Typ 102Y str. 19 eller Kamasan B405 16, det er passe små kroker for Vespertina synes jeg. Styr unna TMC 100 i 18, den er litt vel trang i gapet. LItt fargejustering på kroppen på flua di så har du fin size på en Rhodani :-)

Apropos positiv.. vet ikke hva det er, men det er jammen lenge siden jeg har bindt så mye fluer som nå om dagen. Synes faktisk det er ganske moro au og se boksene fylles opp. Holder jeg koken nå så blir vintern grusom lang :8_laughing:

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎11‎/‎22‎/‎2018 at 7:20 AM, Rolv Seehuus said:

@Roaas - skal ikke mye til for å komme i gang. Bindestikke, krok, noe tråd, en grizzlynakke, en haremaske, fasanhale og påfugl så kan du binde veldig mange fluer som fisker bra og ser bra ut. En boks forskjellig tørrfluedubbing og en spole antron, så har du flere års forbruk av tørrfluer for hånden. (Du må bare tenke igjennom om dette er et kaninhull du skal ned i, for det er et ganske dypt ett.)

Hehe. jeg mistenker faktisk at det kan være ett av de dypeste. Jeg planlegger jo, som alle andre antageligvis gjorde, å bare binde de fluene som jeg bruker til tørrfluefiske etter ørret og harr. Er vel lov å håpe på at man kan holde på der, selv om jeg mistenker at det blir umulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Er dere klare over at vi om kun 9 dager starter på neste sesong?????? Iallefall lysmessig...

Fom 20.desember blir det bittelitt lysere hver kveld... Og det er da et soleklart vendepunkt i mitt hode, hvor vi slutter å se at inneværende sesong blir litt kortere kver kveld, og hvor vi istedet ser at neste sesong blir litt lenger for hver kveld som går/kommer <<l,  

(selv om fiskinga selvsagt fortsatt ligger maaaaaaaaaaaange uker frem i tid:61_sob:)

Med dette i tankene skal jeg feire i kveld med ei IPA, binding og musikk i kjelleren, mens kona ser håndball.

cccheers

Endret av Jan Ingvar
  • Lik 2
  • Takk 1
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Hvis det begrepet mer eller mindre eksklusivt inneholder ett stk godt skolebrød, så har du min fulle støtte. Bakevarer av typen boller/donuts er top 3 av ting jeg, med den største glede selvsagt, hadde solgt både selvdisiplinen og de etter hvert altfor små klærene for.

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at after-fishing bør inneholde minst en form for nylaget bakeverk, gjerne i form av fortsatt lett varm gjerbakst som inntas sammen med at man finner seg godt til rette i safakroken eller godstolen.

Helt passe avslutning på en fisketur det ;D

Endret av Truls
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...