Gå til innhold

Fluefiskevest


Espen Dyrseth

Anbefalte innlegg

De fleste vester er gjennomtenkte med mange smarte løsninger. Gjør et tankeeksperiment og vurder først hva du skal ha med deg sammen med fluestanga. Da får du et overblikk over hvor mange lommer og fester du behøver.

Jeg ville først tatt en titt på Fishpond sine vester. De har mange varianter for ulike formål.

Det samme gjelder Simms. De har solide vester med mye lommer, samt lettere versjoner med mesh som er fint i sommervarmen.

Patagonia har litt mindre utvalg, men deres vester ser også gjennomtenkte ut.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på Hip-Pack i mange år nå. Gikk tilbake til Ron Thompson-vesten i år, da jeg hele tiden har hatt problemer med at hip-packen skled ned på rompa, og den var liksom aldri der jeg trengte at den skulle være.

Med vesten følte jeg at alt var innenfor rekkevidde, og ble raskt fortrolig med den igjen. Dessverre var Ron Thompson-vesten begynt å morkne opp, etter mange år i kjeller.

Endte i dag opp med en Simms freestone vest, etter å ha testet flere modeller og produsenter. Likte også Guide-vesten, men freestone hadde mer en nok lommer, og den var litt enklere, noe som appellerer til meg.

Rimelig sikker på at jeg blir fornøyd! 

Takk for svar!

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har fått prøvd Freestone-vesten på noen fisketurer nå, og den virker å ha god kvalitet. Stor plass til fluebokser (har med to stykk, en til døgniser og klekkere og en stor med nymfer, flymfer, larver, streamere osv). Kunne tenkt meg glidelås i front, men det er egentlig en bagatell. Kunne tenkt meg egen stikklomme til peangen, så skal se på løsning til det. Ellers en komfortabel, brukervennlig vest jeg kommer til å trives med i mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...