Gå til innhold

Innlæring av dobbelttrekk


Olav

Anbefalte innlegg

Litt av konseptet for min del var å forstå mer når jeg skulle trekke, så jeg tok en sånn stor gummistrikk, holdt i begge ender, og når jeg flyttet på kastearmen, så føltes det naturlig når trekket skulle komme. Om det ser bra ut når jeg dobbeltrekker er vel ett betimelig spørsmål, men det fungerer nå og trening gjør det gradvis bedre.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørrtrening er bra og øv gjerne med en dyp stang med litt tung line (2 klasser opp). Da får man fort kontakt som alt handler om. Klump med nylonline er ikke dumt Rolv, da "vil" sakene av seg selv, utfordringen med dette er at det slenger og går no veldig. Men det kan nok være en flott vekker det også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det med skytehode og nylon fra flere steder - både Simon Gawesworth[1] og Jason Borger[2] snakker om det i alle fall.

Jeg har selv en hjemmeklipt synk-6 klump på 16 gram til sjuern til blandt annet det formålet. Særlig med et 0.4g splithagl i enden av fortommen får man de riktige incentivene til å fikse trackingen - det kan jo vingle litt som du sier... Husk vernebriller! :D

[1] https://youtu.be/jFKudUc0FdA

 

[2] Borger: «Single handed Flycasting - A modular approach.»

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...