Gå til innhold

Linerens.


Magne Fjellstad

Anbefalte innlegg

I sommer fikk jeg et tips om en billig og effektiv væske som kunne benyttes til å rense og smøre lina med. Nemlig GARNIER SKINACTIVE 59.00 for 400 ml.  Legger ved et bilde av flaska jeg kjøpte her på REMA 1000 her Kanalveien her på Lillestrøm. Betalte Kr. 59.00 for en flaske med 400 ml. Er egentlig en type ansiktsvann, men jeg vil bare anbefale å prøve det. 

Og med det samme jeg er inne her, vil jeg ta med en liten historie  som hendte meg tirsdag i forrige uke. Bestemte meg for å ta årets siste kast i Glomma for i år, og samtidig min siste fluefisketur. Har funnet ut at den slags må vike for dårlig balanse i strømmende vann. Sto og kastet og fikk noen småtasser som var meget villige til å ta en Glomma spesial, rød/lilla. Sto to karer litt lenger ned i elva, men plutselig var den ene av dem borte, intil jeg oppdaget en stein som beveget seg på en merkelig måte. Den nærmeste drev svømmetrening, men måtte få hjelp av kompisen for å komme seg på bena igjen. Dermed pakket begge to sammen og forsvant. Jeg fortsatte og kaste, men da jeg skulle ta nedlegget hørte jeg et lite "BLIPP", og der sto jeg med halvparten av stanga jeg hadde lovt bort da jeg skulle gi meg. Ja vel, min tanke var at flua ville hekte seg fast i en av ringene, men neida. plutselig sto jeg med fortommen i hånda, uten stangdelene. Fant ut at Glomma ville ha litt igjen for all den gleden jeg har fått fra henne gjennom 20 år, så jeg bare takket for meg og forlot fiskeplassen. Kommet vel hjem tok jeg turen innom Gero, og kjøpte en ny stang for å gi den til samboeren til bestefarjenta. Og her kommer rensingen inn i bildet igjen. Tok en tur ned på brygga der turbåten "ØYEREN" går ut fra, og for første gang kastet jeg linelengden og inn på backingen med et snøre vant for en del år siden.

LINERENS.jpg

  • Lik 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok til å holde litt kontakt med miljøet, dere vet hvordan det er med en gammel sirkushest når den kjenner lukten av sagflis. Glemte å skrive om vadebuksa.  Den var hel og fin da jeg hengte den bort i fjor høst, men på første tur i vår ble jeg våt i knehøyde på buksa jeg hadde under. Ble bare verre og verre utover sommeren. Har tatt det som nok et varsel om at nok er nok.

Magne Fjellstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...