Gå til innhold

HMH vs. Regal


Espen Dyrseth

Anbefalte innlegg

Skal ha meg en ny bindestikke, selv om Anvil Apexen funker ok. Problemet imo er at jeg føler den er litt «trang». Vanskelig å forklare, men uansett.. 

Registrerer at mange er fornøyd med Regal og HMH. Begge stikker appellerer til meg. Da spesielt Regal Medallion og HMH Standard. Har ikke behov for true rotary. Binder fluer ned til 20-22, og sjøørretfluer fra 2-8. 

Har sett på tidligere tråder, men ønsker kvalifiserte vektinger rundt valg dere som eier en av de to ovennevnte har gjort. Håper på gode svar.

Endret av Espen Dyrseth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Dette viste seg ikke å bli enkelt. Ingen butikker i nærheten av meg med de stikkene jeg ønsker å se på. 

HMH Standard er fortsatt en kandidat. Regal er lagt litt vekk for øyeblikket. En ny kandidat er Petijean Premier vise. Ønsket meg i utgangspunktet ikke en true rotary, men denne er en kandidat grunnet solid utførelse og kjeft som tar ALT av kroker. 

Noen som eier en Petijean og kan si noen ord om den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville for en stund siden få meg en litt større stikk for å holde større kroker. Har brukt Renzetti Apprentise inntil nylig. Fant ut da at Stonfo Kaiman har en stødig kjeft (type Regal), og holder kroker fint. Fikk tusle med en hos Karriz i Östersund, men siden jeg ville har litt rotasjon så bestemte ikke å ha den siden rotasjonen var laget med en liten hjul på baksiden, som jeg følte var litt for liten for meg. Fant da en JT Vice hos Jan Sakshaug på Stjørdal, med samme type kjeft og litt bedre rotasjon. Den er kanskje ikke finfin med finish, men kjeften funker, og det av rotasjon jeg trenger. Anbefaler å sjekke disse to, spesielt dersom du ikke er ute etter de aller dyreste modellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å handle meg en stikke jeg er 100% fornøyd med, da dette skal være en langtidsinvestering. Dess mer jeg titter på Petijean-stikka, jo mer får jeg lyst på den. Det som appellerer til meg er den enkle utformingen med kvalitetskomponenter. Egentlig samme grunner til at jeg liker HMH’en. 

Noen med erfaringer? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...