Gå til innhold

Flytevest / fiskevest med redningsvest egenskaper


six

Anbefalte innlegg

Gjest Hermansen

hehe eihacn, selv bruker jeg aldri slike ting, men er vel noen folk som drukner løpet av ett år. Men det er vel muligens mest laksefiskere ??

 

Men jeg vil nok muliges sjekke ut helly hansen, regatta ol de har jo slike fine pølser du legger rundt halsen.

 

Jeg har sett noen fiskeflytevester men de virker veldig klumpete iallefall de jeg har sett.

 

Orivs har vel noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orvis er vel den eneste jeg vet om som har en automatvest integrert i fiskervesten.

 

Sånne automatvester har blitt nokså populært etterhvert og prisene har gått noe ned. Fra tid til annen annonseres det med gode tilbud og du finner dem i sportsforretninger med godt utvalg (nær sjø/vann), forretninger som selger maritimt utstyr og spesialforretninger for fiske.

Selv bruker jeg alltid flytevesten ombord i bellybåt og når jeg vader i elver med stor vannføring. (noe annet blir for dumt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg var en tur innom XXL forrige dagen. Der har de redningsvester som blåses opp automatisk. Det var Helly Hansen sin. Den kostet 999,-

Jeg er ikke sikker på om det er best med automatisk eller manuell utløsing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rams
jeg ser for meg en automatisk som går av i en god regnskur :)

 

Det gjør den neppe, men ved ekstrem luftfuktighet over noe tide...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

England har en doktor vest som du sikkert finner på sportfish.co.uk eller andre engelske webshoper.

 

Tror Anton Sport i Oslo, eller Fast Fisk (?) hadde disse for par år tilbake. Min fiskenabo har en slik en - delbar og greier. Høy kvalitet og bra med plass.

 

Send meg evt PM hvis du trenger eksakte data. Tror de koster rundt 1500,-

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...