Gå til innhold

CDC Faux Daddy


Rune Stokkebekk

Anbefalte innlegg

CDC Faux Daddy


Dette er en ganske stor imitasjon av stankelbein, flua er 18-19mm fra krokøyet til tuppen av bakkroppen. Flua er slitesterk, bundet som her tåler den mange fisk før den går i stykker. Det som er minst slitesterkt er vingene, disse kan du f.eks erstatte med Organza, Polygarn med svidd tupp eller cdc hvis du ikke er så nøye på selve silhuetten av to vinger. Flua impregnerer jeg med CDC Olje, bruk lite og gni det godt ut mellom fingrene før du har p [...Les mer]

 

  • Lik 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det gutta, den flua har jo ligget der egentlig i en måned og nå publiserer databasen, haha.
Uansett, har jo brukt den ved flere anledninger og jeg kommer ikke til å sette på no fasanbein på daddys generelt.
Det blir spissene på minidaddys og tykkdelene på store/medium. Skal sette meg å binde opp en egen boks til bare daddys i vinter, haha.. Blir 3 typer og 1-2 dusin av hver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som er veldig bra med disse beina i tillegg til slitestyrke er at de holder fasongen på vannet, mao. ligger spredt ut. Har testet andre bein av bla. fireline og gummi og det blir noen rare klyser synes jeg. Når du børster opp cdc'n etter fisk så justerer du beina litt igjen og de er like fine..

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...