Gå til innhold

Identifisere liner


Truls

Anbefalte innlegg

Jeg har en drøss av liner jeg har lagt til oppbevaring i skuffer og skap. Lur som jeg er (ironi) så har jeg ikke skrevet opp hverken fabrikat, modell eller snøreklasse. Nå har jeg etter hvert skaffet meg såmange stang/snellekombinasjoner og skulle gjerne brukt samtlige litt mer, så derfor kan det være greit å få satt et snøre på hver snelle og begynne å teste de opp mot hverandre så man får flest mulige gode kombinasjoner. Nok om det...

Er det noen som har noen gode ideer til hvor jeg skal begynne å nøste opp i dette? Må sikkert kjøpe inn en enkel vekt, så om noen ha tips til de også så er det flott. Og hvordan veie seg frem til riktig klasse ..? Her er det sikkert noen kloke hoder som kan hjelpe meg! 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt samme problem tidligere med noen eldre liner. Løste ikke det med de gamle linjene men jeg begynte å merke alle nye liner som ikke var av klasse 4 og 7. En tusj strek for klasse 1 og 2streker for klasse 2 osv. Strekene lages på lina ved backing.

Endret av Tørrflua
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du googler Pesola vekter så har du også et godt alternativ. Tror du får slike fjærvekter til rundt 350,- og de har ei praktisk klype til å henge lina i når du veier opp. Og de er nøyaktige som bare det, kan få f.eks til 20gram/50gram etc.. Jeg har en som går til 30gram og er delt inn i 0,25grams intervaller. Fikk den av en lokal politimann når jeg spurte om å få låne hasjvekt til å veie opp litt fluesnører ;D. Vel.. dvs. jeg troppet opp på kontoret med 15 fluesneller med ulike snører på og begynte å veie og merke... etter 5min så lurte han på om jeg ville ha den... HI!

  • Lik 1
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...