Gå til innhold

Glassfiber i klasser 1-2


Bounce

Anbefalte innlegg

Er det noen her ute som har erfaringer med GF stenger i de aller letteste klassene? Jeg har sett litt rundt, og finner noen emner og stenger, men veldig lite informasjon om aksjon osv. Har tenkt meg å kanskje bygge en slik men vil gjerne finne en skikkelig myk en. Vet at South Fork Rods produserte en, og Hardy Glass finnes i klasse 2. Noen som har testet en Diamondback Meeker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte i fjor sommer Vision sin Glassic (6,2' #1-2).  Denne var så latterlig myk (slaskeraje?) at jeg endte opp med å levere den tilbake ubrukt (men samtidig så vet jeg ikke helt hva jeg egentlig hadde sett for meg heller da...) ;)     Så om du er på jakt etter virkelig myke gf-stenger (om du ikke vil bygge selv da), så kan jeg iallefall bekrefte at denne er i den kategorien (men jeg har ikke så veldig mye kjennskap til gf må jeg legge til).

(Ser at Stonefly fortsatt fører Vision Glassic - nå også med 30% rabatt).

Det er helt sikkert mange dedikerte gf-brukere her inne som vil gi deg tips og råd for de aller letteste stengene :) 

Endret av Jan Ingvar
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, J-I, hadde glemt Glassic'en, disse får man med en hundrelapp i det gamle hjemlandet.

Edit: er vel intressant å høre om blanks, og. Jeg har bare funnet Meekeren. Poenget med en slaskeraje for meg er at jeg antar den er lettere å lade med en latterlig lett line. Stangen lader seg selv...

Endret av Bounce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja, det er jo litt det med klassifisering at dersom du får noe annet en du tenkte så har du plutselig flere enn nok 3ere. Det å bygge selv er selvfølgelig et alternativ, men likehvel må man sjekke hvordan blanksen er. Jeg må vel sjekke hva Taniwha har. Jeg har også sett at Lamiglass har hatt blanks i #2 men ikke tilgjengelig per nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...