Gå til innhold

Furtebu


RolvS

Anbefalte innlegg

Har hugd meg ut en krok i kjelleren. Endelig. Det tok bare et par år fra vi flyttet inn til det ble en realitet.

Rommet er fortsatt fullt av ting som ikke er fiskerelatert men det skal vi nok etterhvert få en ordning på (derfor så lite utsnitt. Omygod så mye rammel.) Litt hyller, noe kroker og henge ting på osv så blir det nok bra :)

Første vaskebjørn fersk ut av stikka!

102578AF-C38E-46A6-8EE8-45FB5D4AC706.thumb.jpeg.b02c85e1d4abc85f88c5815d80fdfc02.jpeg

  • Lik 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt! Dette blir veldig bra! Få opp litt henge-ting-på-veggen-utstyr så blir dette knall. Et lite «vinterprosjekt» :) 

Om noen har tips til bra binde-belysning så mottas det med takk, forøvrig. (Har sett meg ut ei lampe med dagslys-temperatur. Men alternativer er aldri feil!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der vil det nok bli tilbragt mange trivelige timer i vinter, tenker jeg!

Angående belysning, vil jeg understreke at det er viktig med lys fra flere kanter. Dette er antakelig viktigere enn hva slags lamper som benyttes. Jeg begynner å bli godt voksen (les gammel), og behovet for godt lys bare øker. Jeg bruker nå fire lamper; en fra venstre og en fra høyre, begge en tanke bakfra, samt to ovenfra / forfra. Dette gjør at ingen del av flua eller arbeidsbordet havner i skygge.

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutes ago, Bård H Bjerkeli said:

Fluefiskesiden bør jo ha en egen tråd med bilder og beskrivelser/tips til bygging av binderom og benker!

Definitivt! Det blir plutselig mye stasj å ha kontroll på... :)

Og med det sagt: Noen som har gode forslag til hvordan henge ting på veggen? Ser for meg å henge opp litt nakker og bucktail, samt annet ymse annet som kan henges opp.

Endret av Rolv Seehuus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henge opp ting? Hvorfor ikke ha en liten kommode på hjul? Jeg har 4 skuffer i min og får lett plass til 50 metz/whiting/keough nakker i hver av dem ;D Nå har jeg bare 2 skuffer med nakker da... den siste store er full av hår, skinn... og den smale på toppen har kroker, lim, etc.. som ikke får plass i krokmappene... Oppå pulten har jeg sånne Ikea finer skuffer som jeg har beisa i noenlunde lik farge som skrivebordet.
 

d2.JPG

d1.JPG

  • Lik 5
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Jan Ingvar skrev:

@Rune: honnør for koselig bindestasjon! Liker godt slike vintage bilder...man får lyst å binde bare man ser slike arbeidsforhold - men hvor er den innebygde kjøleboksen til pilsen da? Er det G-Loomisen som står på gulvet det? ;D

 

Hehe pilsen rekker aldri å bli varm her nei.. Har bare glemt å rydde etter "helga". Loomis slukboksen på gulvet er full av svære bokser med trådspoler, kroker og annet skit.. Bruker den på reise, haha trenger bare "litt" plass i bilen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Rune Stokkebekk said:

Henge opp ting? Hvorfor ikke ha en liten kommode på hjul? 

Joda, kan funke. Jeg har egentlig to meter arbeidsbenk, ca, samt noe skuffe-greier. Men de skuffeseksjonene du har på benken ser fikse ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rolv Seehuus skrev:

Joda, kan funke. Jeg har egentlig to meter arbeidsbenk, ca, samt noe skuffe-greier. Men de skuffeseksjonene du har på benken ser fikse ut. 

Bra med plass, min er 2m ene veien og nesten 2m den andre veien. En side til fluebinding og en side til jobb ;D
De små seksjonene er ganske fine de, vet ikke om de finnes lengre, var nesten gratis. Skulle jeg hengt opp det jeg har så hadde hele rommet hatt "tapet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig vi trenger ei furtebu med mulighet til streame litt god musikk og drømme om fordums turer.. Jeg har hatt ei selv på ca 18m2 noen år nå. Resultatet var alt for mange ting ble tatt vare på og aldri tid til å rydde etter en tur. . Nå rydder  jeg som bare og kaster endel slik at den blir mer funksjonell. Alle lyskilder har dagslys farvetemperatur og snart er alt klart til å møte en lang vinter over bindestikka eller bygging av ei ny stang (som om jeg skulle trenge flere).

D555063A-4E36-4670-937D-F15B67EE6622.jpeg

E80C8473-E481-4A8B-B0E7-F3468842FD81.jpeg

4BD7C8AD-76F0-416A-B010-16D2E389CC3C.jpeg

F2307073-E792-486A-AA74-E6C24096756F.jpeg

A07B2022-8A68-4BF7-8295-2E216B4F5220.jpeg

Endret av Terje Bendiksby
  • Lik 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...