Gå til innhold

Fluesnørre til #6


bushman

Anbefalte innlegg

Da har jeg bestemt meg å bygge eget stang (Bloke XL50) i klasse 6 til sjøørret fiske.

Ønsker anbefalinger til snørre.. det mest naturlig for meg er å gå for en Barrio SLXi #6 - jeg har andre flyt linjer fra Barrio etter å ha blitt misfornøyd/uheldig med "dyrere" linjer og angrer ikke jeg kjøpte Smallstream og SLX i det hele tatt. Men kom gjerne med tipps - det skader ikke å ha større utvalg :)

 

Takker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes denne stanga kler et litt tungt seksersnøre godt. SlXi er er veldig godt alternativ. Jeg bruker også guideline coastal mye, og spesielt fast intermediate sitter meget godt på denne stanga. SA frequency er et annet alternativ, men der ville jeg prøvd klasse 7 i tillegg til sekseren (om det lar seg gjøre) 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bushman skrev:

Takker Truls. Gjelder det du skriver også den grønne (mykere) utgave av stanga?

På de så ville jeg valgt et snøre som holder seg sånn omtrent i riktig vekt ihht klasse. Mao ord et standard seksersnøre, men jeg er sikker på at f.eks slxi ikke er noe problem for stanga på noen måre. Spesielt ikke om man liker at det bøyer seg litt ned i klingen.

Hadde vært interessant om andre ville delt sin mening, jeg er også alltid åpen for inspirasjon som gjelder nye snører.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...