Gå til innhold

Mørkt og trist.


Magne Fjellstad

Anbefalte innlegg

Så er vi inne i den tiden som sliter på alle og en hver. Alle som lengter etter å få prøvd skiene liker absolutt ikke en slik november som vi har over store deler av Sør-Norge nå for tiden. Vi får håpe at de snart får sitt ønske oppfylt. Men vi har og de som dessverre er plaget av depresjoner og tungsinn som dukker opp hver eneste høst, ja også på våren kan de dukke opp. Derfor gjentar jeg et lite råd til de som venter på vintersolverv, eller "solsnu" som det også kalles i enkelte dialekter. Se på det positive med dagen i dag for eksempel; det er pr i dag bare fem uker igjen til det ikke blir noe kortere dag dette året.  Riktignok står det stille et par dager ved at det blir kortere i ene enden av dagen, mens det blir tilsvarende lenger i andre enden. Og allerede nyttårskvelden har dagen økt med syv minutter. HA EN GOD DAG VIDERE.

Magne Fjellstad

Untitled-Duplicated-05 (Large).jpg

  • Lik 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant så sant Magne!

Dette er tiden da dyna frister litt mere enn ellers, jeg er trøttere enn jeg er på våren/sommeren og mørket kommer midt på dagen.

Men jeg har lært meg å sette pris på mørketiden også. Man må kjenne på savnet etter lyse sommernetter for å virkelig sette pris på de, man må virkelig savne turene i marka med fluestanga for å nye de maks.

Det jeg prøver å si er at jeg de siste 10 årene har lært meg at når man har hatt det jævli, så nyter man de gode dagene MYE mere. Altså jeg har lært meg å sette mye mere pris på vår-sommer-høst etter en vinter :) 

Tenk litt på når vi var små. Ventetiden før jul, ventetiden før en bursdag. Det er vinteren for meg nå. Ventetid... med positivt fortegn :)

 

Ha en fin mørketid folkens

 

Jan

  • Lik 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...