Gå til innhold

Erfaringer med Gulff UV resin?


Håvard Åsbø

Anbefalte innlegg

Er det bare jeg, eller driver Gulff ekstremt hissig markedsføring i sosiale medier om dagen? I så måte så hadde det vært artig å høre om noen hadde erfaringer med UV limet deres?

 

Per nå så har jeg endt opp med Solarez da jeg opplever at det faktisk er såkalt tack free. 

Deer Creek i alle deres varianter har jeg brukt over lang tid, men synes ikke det er noe særlig bra, selv med deres egen lykt med «riktig» bølgelengde, så fortsetter det å være klissete i større eller mindre grad. Siste var builder-resinen deres som nesten ble helt tack free før det dagen etterpå plutselig var rimelig klissete, nærmest som cobblers wax.  Det samme med det jeg har kjøpt fra Bug Bond. Tar du på det så blir det grått og flekkete rimelig fort. 

 

Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre ingen erfaringer med Gulff, men har observert det samme som deg. Virker som en hype, men det er nok flere som er sponset av merket.

Selv kjøpte jeg en tynn og en original flaske Bug Bond med original lykt for noen år siden, og dette er fortsatt i bruk. Den er ikke tack free, men veldig solid. Ulempen med de som blir harde og nærmere tack free er at de blir sprø. Til tynne hinner med UV-lim over quill etc. så passer dette greit, men til hodebygging og tjukkere saker så vil jeg gjerne at det skal være litt fleks og være solid uten å sprekke. Egentlig fornøyd med Bug Bond etter jeg slo meg til ro med at det er litt klissete etter herding.

Dersom jeg ønsker at overflaten skal bli værende blank så legger jeg på ett til to strøk med klar neglelakk. Man passer på å ikke ta på UV-limet før man har lagt på lakk. Resultatet blir meget bra synes jeg. Lager f.eks rekeøyne og hode på Zonkere på denne måten.

Endret av Jarle TL
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare brukt bugbond til nå, og slått meg til ro med at den er litt tacky. That said, det er utrolig lite neglelakk som skal til før overflaten blir glatt. På buzzere stryker jeg nåla så tørr som det går på kanten av glasset, før jeg stryker den over buzzeren. Den bittelille mengden lakk som er igjen er nok til at overflaten blir helt glatt og hard.

Men det må vel prøves no nytt snart...

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for råd folkens. Nei, det er ikke så lett gitt. Det at Gulff har alliert seg med mange som nødvendig vis fremsnakker produktet, betyr ikke nødvendig vis at det er dårlig, men det betyr heller ikke at det er bra eller best. Solarez Bone dry blir min favoritt som head cement. Det leverer varene som bare pokker, men synes den er for tynn til alt annet. Bestilte meg en bone dry igjen i dag da det nesten er tomt, og tok med noen små tuber med de andre variantene, men skal se om jeg får testet ut litt forskjellig uten å ruinere meg.  

 

Jeg er enig i at det kan sprekke om det blir for hardt, men de helt tørre, harde og blanke hodene jeg får med bone dry tåler alt det skal tåle. Så får jeg lete meg frem i jungelen. 

Tenkte jeg skulle lage flere klinkhammere hvor jeg legger på et lag akkurat passe tykk UV lim og ribber tinsel, quill o.l før jeg herder. Får tøffe segmenteringer da selv om det sikkert er helt unødvendig. Da trenger man UV lim som ikke er for rennende, men heleri kje altfor tjukt så det er tungvint å fordele. Man må ha akkurat... ehrm... passe, hva det nå egentlig er:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...