Gå til innhold

Magne Fjellstad

Anbefalte innlegg

Så er vi inne i den tiden som sliter på alle og en hver. Alle som lengter etter å få prøvd skiene liker absolutt ikke en slik november som vi har over store deler av Sør-Norge nå for tiden. Vi får håpe at de snart får sitt ønske oppfylt. Men vi har og de som dessverre er plaget av depresjoner og tungsinn som dukker opp hver eneste høst, ja også på våren kan de dukke opp. Derfor gjentar jeg et lite råd til de som venter på vintersolverv, eller "solsnu" som det også kalles i enkelte dialekter. Se på det positive med dagen i dag for eksempel; det er pr i dag bare fem uker igjen til det ikke blir noe kortere dag dette året.  Riktignok står det stille et par dager ved at det blir kortere i ene enden av dagen, mens det blir tilsvarende lenger i andre enden. Og allerede nyttårskvelden har dagen økt med syv minutter. HA EN GOD DAG VIDERE.

Magne Fjellstad

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker noe kaviar på tube på brødskiva til frokost, og har i lengre tid ergret meg over å ikke få tømt tuben helt uten å bruke knivskaftet og stryke tuben helt flat. Derfor har jeg prøvd å gjenskape en nøkkel som jeg husker fra mange år som ble brukt på gjenstridige tuber. har ikke noe verktøy til dette, men ved hjelp av ei tang og en liten hobby skruestikke har jeg lagd noen modeller. Nr 1 har jeg brukt 8 mm kryssfiner i håndtaket, men jeg tror at det blir for svakt; derimot tror jeg 13 mm vil gjøre susen. de to neste er det brukt en kleshenger i i stål som er rettet ut og bøyd igjen til brukbar fasong. disse bør jo loddes eller få et lite sveisedrypp, men jeg har brukt en liten bit fra en gammel teleskopantenne pluss krympeslange for å holde fasongen når jeg skrur med den på tuben.

 

Magne Fjellstad.

001 JPG TUBENØKKEL 1.jpg

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...